"איגדתי 92% מהדיירים בתוך 24 שעות, אבל שלב החתימה עצמו נמשך חודשים ארוכים"

פרויקט הריסה ובנייה ברחוב פנקס פינת ויצמן יוצא לדרך לאחר שנים של תכנון • עו"ד איתמר פנץ, בעל דירה בבניין: "היו רגעים בפרויקט הזה שחשבתי שבמקום בניין צריך להקים חברה קדישא, הכול נופל וקורס"

רחוב פנקס פינת ויצמן, תל אביב / הדמיה: סטודיו 84 יח"צ
רחוב פנקס פינת ויצמן, תל אביב / הדמיה: סטודיו 84 יח"צ

סיפור בעלי הדירות: עו"ד איתמר פנץ, נציג הדיירים, מספר: "מהרגע שקניתי את הדירה וסיימתי שיפוץ לפני שמונה שנים חשבתי איך לעשות שם הריסה ובנייה. קיבלנו המון הצעות. כשהתחילו לדבר על תוכנית הרבעים הבנו שייתכן שתהיה היתכנות להריסה ובנייה והחלטנו ללכת על זה. לא עשינו מכרז יזמים אלא התקדמנו עם מי שיחסית התחברנו אליו.

"איגדתי 92% מהדיירים בתוך 24 שעות. הנכונות להחתמה הראשונית הייתה מיידית, אבל אחר כך שלב החתימה עצמו נמשך חודשים ארוכים ונתקלנו בכמה דיירים סרבנים שנאלצנו להגיע איתם לבית המשפט. היו למשל זוג מבוגרים שחתמו ונפטרו והילדים שלהם סירבו לחתום.

"היו לנו בעיות עם העירייה בממד התכנוני בגלל קיר משותף בין שניים מהבניינים. היו רגעים בפרויקט הזה שחשבתי שבמקום בניין צריך להקים חברה קדישא, הכול נופל וקורס. היזם עשה פעילויות עילאיות אל מול כל הגורמים וחברי הוועד כדי שהפרויקט יתקדם. נהגתי לפי העצות שאני נותן ללקוחות שלי: להתפשר על הטוב מאוד ולוותר על המצוין".

רחוב פנקס פינת ויצמן, תל אביב / צילום: איל יצהר
 רחוב פנקס פינת ויצמן, תל אביב / צילום: איל יצהר

התמורה ליזם: 33 יחידות דיור, הכוללות דירות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים בשטחים של החל מ-70 מ"ר ועוד מרפסות לצד דירות פנטהאוז בשטחים של החל מ-120 מ"ר עם מרפסות בשטח של החל מ-50 מ"ר ו-3 קומות חניה תת-קרקעיות.

התמורה לדיירים: 40 דירות לדיירים. דייר שהחזיק בשני משרדים, קיבל בתמורה דירה. כל דייר מקבל תוספת של 6 מ"ר, מרפסת שמש בשטח של כ-12 מ"ר, חניה תת-קרקעית וחדרי עגלות ואופניים.

לו"ז הפרויקט: התקבל היתר בנייה ובקרוב יחלו עבודות הבנייה.

מיקום מדויק: ויצמן 93־97, סמוך לכיכר המדינה, תל אביב
המצב הקיים: שלושה בנייני שיכון, שניים מהם בקיר משותף, שנבנו בשנות ה־50־60, בלי מעלית וחניה. הבניינים כוללים 41 דירות בגדלים שונים.
המצב החדש: 73 דירות בשני בניינים חדשים. 
היזם: קבוצת רוזיו וצמח המרמן
אדריכל: בר אוריין אדריכלים