לראשונה: משרד הבריאות דורש גם ממחוסנים ומחלימים להיכנס לבידוד

החשש של משרד הבריאות הוא מהתפרצות של וריאנט שיימצא עמיד לחיסון, אף שעד כה לא ידוע על אחד כזה • בשלב זה רק אנשים ששהו באולם קימרון בבית שאן ביום חמישי האחרון בערב, קיבלו הודעה על כניסה לבידוד

בדיקת קורונה / צילום: Shutterstock, Horth Rasur
בדיקת קורונה / צילום: Shutterstock, Horth Rasur

משרד הבריאות הודיע היום (א') על נוכחות של חולת קורונה במופע באולם קימרון בבית שאן, ביום חמישי האחרון בשעות הערב. באופן תקדימי, התבקשו גם מחוסנים ומחלימים להיכנס לבידוד, כאשר עד כה היו מחוסנים ומחלימים פטורים מבידוד לחלוטין, ולא התקבלה החלטה עקרונית לשנות זאת.

כללי הבידוד במקרה הזה הם כבעבר - 14 יום שניתן לקצר ל-10 יום לאחר שתי בדיקות שליליות. אולם קימרון הינו אולם סגור.

הסיבה לשינוי בגישה היא החשש כי החולה לקתה בווריאנט שהוא עמיד בפני חיסון. זאת אף שכרגע ככל הידוע החיסון של פייזר בשתי מנות הוא יעיל נגד כל הווריאנטים שזוהו בעולם, אם כי היעילות פחותה נגד הווריאנט ההודי (וריאנט דלתא), הווריאנט הדרום האפריקאי והווריאנט הברזילאי.

בימים האחרונים, אחרי תקופה של דעיכה ברורה ברמות הקורונה בארץ, נרשמו כמה התפרצויות עוצמתיות שמקורן בחולים ששבו בחו"ל והדביקו את סביבתם למרות חובת הבדיקות בכניסה בארץ וחובת הבידוד ללא מחוסנים.

שתי ההתפרצויות, במודיעין ובבנימינה, החלו באדם ששב מחו"ל והתפרצו בעיקר בתוך בתי ספר, שם הוסרה לאחרונה חובת המסיכות. עדיין לא פורסם על ידי משרד הבריאות האם המקור להתפרצויות היה במחוסנים או לא מחוסנים, ולא ידוע האם ההתפרצויות היו של וריאנט דלתא.