תעשיית הפרסום. העובדים כבר לא מוכנים לקבל את תנאי השכר הנמוכים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
תעשיית הפרסום. העובדים כבר לא מוכנים לקבל את תנאי השכר הנמוכים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מה עובר על שוק הפרסום ולמה הכתבה הזו עוררה מהומה בסופ"ש?

המשבר בענף הפרסום

ענף הפרסום עבר מהפך לאחרונה: מענף זוהר ומבוקש לכזה שמתקשה לשמור על עובדיו ומצוי במחסור כוח אדם קשה • כתבה שפרסמנו בשבוע שעבר עסקה בסיבות להידרדרות הענף, ובעקבותיה נחשף עומק המשבר ברשתות החברתיות

שוק הפרסום כמרקחה. הענף שנחשב בעבר לזוהר במיוחד סובל מאפרוריות ומתקשה לשמור על העובדים הטובים שנוטשים למקומות אחרים. מסתבר שכבר לא מדובר בבעיה נקודתית אלא במשבר קיומי של ממש, כזה שמאיים על התעשייה כולה.

בשבוע שעבר פרסמנו כתבה על הידרדרות מצב העובדים בענף ועל הסיבות לכך, ובעקבותיהן פרצה סערת רשת שחשפה את עומק המשבר שמצויה בו התעשייה ואת חשבון הנפש שהיא עוברת ועוד עתידה לעבור. התלונות שעלו היו רבות, ובשורה התחתונה עובדים רבים לא מוכנים יותר לקבל את תנאי השכר הנמוכים, שעות העבודה שנמשכות לעתים אל תוך הלילה ולסופי שבוע - בטח כשיש להם אלטרנטיבה זוהרת מעבר לכביש, וקוראים לה תעשייה ההייטק.

בהייטק לא רק עובדי הטכנולוגיה מרוויחים שכר גבוה בהרבה ביחס לשוק ונהנים מתנאי עבודה מועדפים, אלא גם עובדי המעטפת - גם על כך ניתן היה לקרוא בגלובס בשבוע שעבר. תעשיות רבות נפגעות מהמצב הזה, וגם לתעשיית הפרסום, לפחות כיום, אין את הכלים להתחרות בחברות הטכנולוגיה.

האם תעשיית הפרסום תעשה את חשבון הנפש הנדרש ותשפר את תנאי העסקה? אנחנו בגלובס נמשיך לעקוב מקרוב אחרי מה שקורה בענף. בינתיים, אתם מוזמנים לחזור לשתי הכתבות שחוללו את הסערה.

גווילי, בראון, בכר, ברקת וגולדשמיט / צילום: יותם בוני, איל יצהר, גבריאל בהרליה, יח"צ ותמונה פרטית
ענף הפרסום | ניתוח

מעדיפים הייטק: משבר העובדים הפך לאיום קיומי על ענף הפרסום

הענף שנחשב לזוהר ומפתה מתקשה בשנים האחרונות לשמר אצלו את כוח-האדם האיכותי • חברות הגיימינג והסטארט-אפים חומדים את היכולות הקריאטיביות של הפרסומאים, ומאז הקורונה התפתחו אלמנטים סוציולוגיים ופסיכולוגיים חדשים שמחמירים את הקושי בגיוס ובשימור עובדים

ענת ביין-לובוביץ' 17.06.2021
עובדי הייטק / צילום: תמר מצפי
הייטק | פיצ'ר

השכר בהייטק מזנק, ולא רק אנשי הטכנולוגיה נהנים

תפקידים כמו מנהלי פרויקטים או מנהלי שיווק זוכים לעדנה כשסטארט-אפים ישראלים גדלים עצמאית במקום להימכר • בהשראת הקורונה חברות הייטק גם העבירו משרות מעטפת מחו"ל לישראל • דווקא בשכר המפתחים נרשמו עליות מתונות

אופיר דור 17.06.2021