מייסד קוינבייס על נכסי NFT: "בתוך 3 שנים רובם לא יהיו שווים כלום"

מייסד קוינבייס, פלטפורמת המסחר במטבעות וירטואליים, הזהיר גם כי רוב מטבעות ונכסי הקריפטו "לא יצליחו" והצית את השוק: הביטקוין צנח לרמה של 33 אלף דולר, האת'ריום ל-2,000 דולר

היצירה EVERYDAYS של האומן Beeple. נמכרה כ־NFT ב־69 מיליון דולר / צילום: Shutterstock
היצירה EVERYDAYS של האומן Beeple. נמכרה כ־NFT ב־69 מיליון דולר / צילום: Shutterstock

פרד ארסם, ממקימי בורסת הקריפטו קוינבייס, הביא למפולת בשוק הקריפטו לאחר שהזהיר כי רוב המטבעות והנכסים הקריפטוגרפיים "לא יצליחו", וכי "בתוך 3 עד 5 שנים רוב מטבעות ה-NFT (מטבעות שאינם בני חליפין) יאבדו את רוב ערכם, אם לא את כולו". ארסם עזב את קוינבייס ב-2017, אך נותר בדירקטוריון ומחזיק על פי הערכות בכ-9% ממניותיה.

שוק הקריפטו מגיב בירידות, והביטקוין נסחר כעת מתחת לרמה של 34 אלף דולר. זאת, שבוע בלבד לאחר שהמטבע זינק ל-41 אלף דולר, כאשר מייסד טסלה  אילון מאסק הודיע שהחברה תשקול קבלת ביטקוין כתשלום אם תתאפשר כרייה שלפחות 50% ממנה מקורה באנרגיה ירוקה. מדובר בירידה של יותר מ-30 אלף דולר מאז אפריל, אז רשם הביטקוין שיא של כ-65 אלף דולר ליחידה.

שאר מטבעות הקריפטו הצטרפו לירידות, והאת'ריום נסחר סביב 2,000 דולר (לעומת כ-2,500 דולר בשבוע שעבר), הדוג'קוין ירד מ-33 סנט ל-25 סנט בלבד, והריפל, שלאחרונה חצה את רף הדולר ומאז רק נחלש, כבר הגיע ל-70 סנט ליחידה.

ארסם אמר לראיון ב"בלומברג" השבוע שיהיו עוד מיליוני מטבעות ונכסי קריפטו, בדיוק כמו שיש מיליונים של אתרי אינטרנט, וכי "רובם לא יצליחו". באשר לנכסים ומטבעות NFT (נכסים דיגיטליים המנצלים את הטכנולוגיה שבבסיס הבלוקצ'יין ליצירת "אסימונים" דיגיטליים שלכל אחד מהם סימני זיהוי שלא ניתן להעתיק. האסימונים משמשים כשטר מכר דיגיטלי למהדורות מקוריות של אמנות מקוונת, מוזיקה וממים אינטרנטיים), אמר כי "מרביתם יאבדו בתוך 3-5 שנים את רוב ערכם - אם לא את כולו".