פתחו מבערים לאחר ההנפקה: התשואה החלומית שהניבו צים, מאנדיי וגלובל-אי

זרם ההנפקות הישראליות בוול סטריט השנה הניב שלוש הצלחות מטאוריות • כך מאנדיי, שהנפיקה לפני פחות משבועיים, כבר נסחרת בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר - הישראלית השביעית בשוויה

אלי גליקמן, מנכ"ל צים ספנות / צילום: יח"צ
אלי גליקמן, מנכ"ל צים ספנות / צילום: יח"צ

שתי חברות טכנולוגיה ישראליות הצטרפו בשבוע שעבר למסחר בוול סטריט: WalkMe שהונפקה לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר וגייסה סכום של 287 מיליון דולר, ו-Tremor International לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, תוך שגייסה סכום של כ-129 מיליון דולר. בכך עלה מספר החברות הישראליות שהונפקו מתחילת השנה בוול סטריט ל-7, לא כולל חברות SPAC (חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף במטרה לרכוש חברה קיימת).

מבדיקת גלובס עולה כי שלוש מהן הניבו למשקיעים תשואות פנומנליות מאז ההנפקות שלהן: חברת התובלה הימית צים, ושתי חברות הטכנולוגיה גלובל-אי ומאנדיי. צים הונפקה בחודש ינואר ומנייתה צנחה ביום המסחר הראשון בחדות ומחקה למשקיעים בה 23%. אלא שלאחר מכן המניה החלה בתהליך התאוששות, על רקע דיווחים חיוביים על החזרת חובות וחכירת אוניות חדשות, תוצאות פיננסיות חיוביות ועליית מחירי התובלה הימית, כך שכיום מחיר המניה של צים הוא 42.3 דולר לעומת 15 דולר בהנפקה, תשואה מצטברת של 182%, ומחיר משקף לחברה שווי שוק של 4.9 מיליארד דולר. חלק מבעלי המניות בחברה ניצלו את העלייה הזו למכירת חלק מההחזקות שלהם לאחרונה, בהצעת מכר לפי מחיר של 40 דולר למניה.

 
  

עוד מניה שהציגה תשואה תלת-ספרתית מהנפקתה היא גלובל-אי, שמאז שהונפקה בחודש מאי במחיר של 25 דולר זינקה כבר ב-114% למחיר של כ-53.5 דולר, המשקף לה שווי של 7.6 מיליארד דולר. גלובל-אי מפתחת טכנולוגיה לתחום המסחר המקוון ובין הנהנים מעליית השווי בה אפשר לציין את Cross Ship ודויטשה פוסט, בעלי המניות הגדולים, וכן קרן AMI של אייפקס שהיא בעלת מניות בולטת בגלובל-אי, וגם את מייסדי החברה, אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי.

תשואה חיובית אדירה נרשמת נכון להיום גם במניית מאנדיי, שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה ומנייתה עלתה ב-50% תוך 7 ימי מסחר בלבד. החברה הונפקה במחיר של 155 דולר למניה, שהיה גבוה משמעותית מטווח המחירים אליו היא כיוונה (125-140 דולר), ומאז עלתה ב-50% למחיר של למעלה מ-232 דולר - כך ששווי החברה עקף את רף ה-10 מיליארד דולר. בכך היא הפכה לחברה הישראלית השביעית בגודלה בוול סטריט, ונמצאת במקום טוב בין טבע לאמדוקס.

התחילו ברגל שמאל

מבין המנפיקות הישראליות בוול סטריט, סיפור שונה מעט הוא של טרמור, שכאמור השלימה את הנפקתה בשבוע שעבר. זאת מאחר שהחברה, הפועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי, כבר נסחרה קודם לכן בבורסת לונדון, וההנפקה שלה בנאסד"ק הייתה מסוג ADS - של איגרות מעקב אחר המניה בלונדון. מחיר ה-ADS בהנפקה נקבע על 19 דולר, כאשר כל איגרת משקפת 2 מניות.

ביומה הראשון התנהל המסחר בטרמור בירידה של 5.8%. גם WalkMe, שפיתחה תוכנה המפשטת את השימוש בתוכנות אירגוניות מורכבות, החלה להיסחר בירידות, וביום המסחר הראשון בה היא נחלשה ב-7.1%. אולם בהמשך השבוע התאוששה המניה מעט וכעת היא נסחרת במחיר שנמוך ב-6.3% ממחיר ההנפקה.

אלו שנסחרות בפחות ממחיר ההנפקה

מלבד טרמור ו-WalkMe, עוד שתי חברות נסחרות כיום במחיר נמוך ממחיר ההנפקה שלהן: חברת הגיימינג פלייטיקה, שהפכה בינואר להנפקה הגדולה ביותר שיצאה מישראל - כשגייסה לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר ולפי מחיר של 27 דולר למניה - איבדה מאז 11% מערכה. היא נסחרת כיום במחיר נמוך מעט מ-24 דולר ושווי השוק שלה הוא 9.8 מיליארד דולר.

השנייה היא סימילרווב, שפיתחה פלטפורמה לניתוח וחיזוי של התנהגות גולשים באינטרנט, אשר הונפקה בחודש מאי במחיר מניה שהיה גבוה מטווח המחירים המבוקש בהנפקה - 22 דולר, לעומת טווח של 19-21 דולר. החברה גייסה 165 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר, אך לפחות עד כה - למעט יום מסחר אחד בחודש יוני, מחיר המניה שלה ננעל תמיד במחיר נמוך מההנפקה. כיום מחיר המניה הוא כ-19.1 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר.