שרת הפנים שקד הודיעה: מ-1 ביולי צפויות הקלות לכניסת זרים לארץ

חל מ-1 ביולי זרים מחוסנים יוכלו להיכנס לארץ ללא צורך באישור מראש • בנוסף, עפ"י הנהלים החדשים, אזרחי ישראל רשאים לטוס לכל מדינה ולחזור מכל מדינה, למעט המדינות שעבורן הוקמה ועדת חריגים: הודו, רוסיה, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה וארגנטינה

שרת הפנים איילת שקד / צילום: איליה מלינקוב
שרת הפנים איילת שקד / צילום: איליה מלינקוב

החל מ-1 ביולי צפויות הקלות לכניסת זרים לארץ: שרת הפנים איילת שקד עדכנה היום (א') אחר-הצהריים את נהלי הכניסה והיציאה מישראל בעקבות נגיף הקורונה. על-פי הנהלים החדשים, אזרחי ישראל רשאים לטוס לכל מדינה ולחזור מכל מדינה, למעט המדינות השחורות אשר עבורן הוקמה ועדת חריגים. המדינות שהוגדרו בסיכון גבוה (שחורות) הן: הודו, רוסיה, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה וארגנטינה.

במסגרת חוק הכניסה לישראל, עד 1 ביולי החלטות לגבי כניסת זרים ייבחנו על-פי מספר קריטריונים, והעיקרי שבהם הוא האם מדובר באדם מחוסן. מי שאינו מחוסן, מחויב בבידוד ל-10 או 14 יום, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כניסת ילדים שאינם מחוסנים מותרת עד גיל 6 במקרה שההורים עומדים בקריטריונים.

עוד במסגרת ההנחיות: נקבע כי אין הגבלות יציאה מהארץ לזרים, אך כניסתם לא תתאפשר מהמדינות השחורות, למעט מקרים חריגים: הורים של חתן או כלה ועובדים זרים שחוסנו בישראל ויצאו לחופשה. החל מ-1 ביולי ייכנסו הקלות משמעותיות לפיהן זרים שאינם אזרחים ומחוסנים - יוכלו להיכנס ללא צורך באישור מראש. את רשימת המדינות וסוגי החיסונים מגבשים בימים אלה במשרד הבריאות.

על-פי ההנחיות, כל הכללים חלים גם על המעברים היבשתיים הפעילים היום ועל מעבר ערבה שייפתח למעבר ישראלים ב-4 ביולי.

שרת הפנים שקד מסרה כי "לאחר שבשנה שעברה בילינו בסגרים ובבידודים, אנחנו נכנסים כעת בהתרגשות רבה לחופשת הקיץ. משפחות רבות יטוסו לבלות בחו"ל, ובשובן יצטרכו לגלות אחריות ולפעול בהתאם להנחיות.

"ההתפרצויות האחרונות קרו בגלל חזרה לארץ של בני משפחה שטרם התחסנו ולא שמרו על בידוד. כדי לעבור את הקיץ בשלום ולחזור במהרה אל השגרה שכל כך חיכינו לה - שמירה על ההנחיות היא דבר הכרחי. אני מבקשת מאזרחי ישראל - זה בידיים שלנו. אנא קיימו את הוראת הבידוד למי שאינו מחוסן, כדי שנצליח לשמור על יכולת הכניסה והיציאה מהארץ".