לפיד: "ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים"

לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לישיבת הממשלה הראשונה וטען שראה אנשים "שבאו לעבוד. העברנו את תקנון עבודת הממשלה אחרי 25 דקות" • בישיבת סיעת העבודה, אמרה היו"ר מיכאלי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הבריאות וראש הממשלה לכל דבר ועניין. נספק כל מה שצריך"

יאיר לפיד בישיבת הממשלה ה-36 הראשונה / צילום: יוסי זמיר
יאיר לפיד בישיבת הממשלה ה-36 הראשונה / צילום: יוסי זמיר

יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לישיבת הממשלה הראשונה שהתקיימה אתמול ואמר כי "ישבתי אתמול בישיבת הממשלה ואני רוצה להגיד לכם מה ראיתי: ראיתי אנשים שבאו לעבוד. לא באו לריב, לא באו להעליב, באו לעבוד. תקנון עבודת הממשלה - שבממשלה הקודמת לא אושר במשך שנה שלמה - אושר אחרי 25 דקות. מינויים של 35 שגרירים וקונסולים שהממשלה הקודמת תקעה מאוגוסט שעבר, אושר בשעה הראשונה".

עוד אמר לפיד בהתייחסות לממשלה הקודמת: "יש לנו הרבה עבודה. ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה. הכלכלה היא אזור אסון גמור. מדיניות החוץ הופקרה לטובת אינטרסים אישיים. מערכות חיוניות כמו המשטרה והבריאות צריכות החייאה דחופה".

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה למשבר הקורונה בנתב"ג ואמרה כי "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הבריאות וראש הממשלה לכל דבר ועניין. נספק כל מה שצריך. אני מתכוונת לעבוד בשת"פ גדול עם כל שרי הממשלה. הכרזתי יחד עם השרה תמר זנדברג על שת"פ בתחומי משרדינו כך שהתחבורה שלנו תהיה נקייה באופן ניכר, וכך אעשה עם שר השיכון".

מיכאלי התייחסה לרצון לקדם תחבורה ציבורית בשבת בקואליציה ואמרה "נעשה את המקסימום לפעול לפי הערכים שלנו וגם מתוך רצון טוב לשתף פעולה. רק התחלנו".