בנק הפועלים עובר דירה: רכש מגדל במיליארד שקל ברחוב לה-גווארדיה בתל אביב

הבנק ירכוש מהשותפות 60 אלף מ"ר הכוללים את אחד ממגדלי פרויקט "ויתניה תל אביב" בן 40 קומות, וכן בניין בן 5 קומות מעל קומת קרקע שייבנה בצמוד למגדל • הבניין, אשר נמצא ברחוב לה-גווארדיה בת"א, ישמש את הבנק כמטה מרכזי, ואליו יעברו משרדי ההנהלה הראשית

הדמיות פרויקט ויתניה / צילום: ישר אדריכלים
הדמיות פרויקט ויתניה / צילום: ישר אדריכלים

חברת ויתניה דיווחה היום (ב') לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי חתמה על הסכם מחייב עם בנק הפועלים למכירה של מגדל משרדים שלם בפרויקט "ויתניה תל אביב" ברחוב לה-גווארדיה בתל אביב שאותו היא מקימה בבעלות משותפת עם חברת דלק רכב.

הבנק ירכוש מהשותפות 60 אלף מ"ר בשלב ג' של הפרויקט הכוללים מגדל משרדים בן 40 קומות מעל קומת קרקע, וכן בניין בן 5 קומות מעל קומת קרקע שייבנה בצמוד ובהמשך למגדל. המגדל נרכש ברמת מעטפת ונמכר עם כ-1,147 מקומות חניה. בתמורה ישלם הבנק כ-970 מיליון שקל. מועד המסירה של המגדל נקבע ל- 52 חודשים מיום חתימת ההסכם, כאשר לשותפות אפשרות לדחות מועד זה ב- 90 ימים נוספים. כך שבנק הפועלים צפוי לעבור לפרויקט בעוד כארבע וחצי שנים. הבניין ישמש את הבנק כמטה מרכזי, ואליו יעברו משרדי ההנהלה הראשית.

הדמייה של מגדל בנק הפועלים בפרויקט ויתניה תל אביב / צילום: ישר אדריכלים
 הדמייה של מגדל בנק הפועלים בפרויקט ויתניה תל אביב / צילום: ישר אדריכלים

המגדל שבנק הפועלים רכש הוא חלק מקומפלקס יותר גדול, שניכלל בתוכנית בניין עיר תא/מק/4086, שאושרה ע"י הוועדה המחוזית בשנת 2018. התוכנית כוללת שני מגדלים לאורך נתיבי איילון ושלושה מגדלים לאורך רחוב החרש, בגובה 40 קומות. בין המגדלים מתוכנן בינוי בגובה של שש קומות. בסה"כ כוללת התוכנית כ-240 אלף מ"ר שטחי תעסוקה (מסחר ומלונאות) ועוד 200 יח"ד וכן 7,000 מ"ר מבני ציבור. השטח הכולל של התוכנית: 23.5 דונם. מרבית השטח היא בבעלות החברות ויתניה ודלק מוטורס, וכל השליש הדרומי שייך לעו"ד אלון חוטר ישי.

בראיון לגלובס, אמר מנכ"ל חברת ויתניה, עופר זיו כי הוא אינו נבהל מהמיקום המאתגר של הפרויקט: "נכון שזה נראה מעבר להרי החושך, אבל זה בסך-הכול צומת אחת מעזריאלי. תחבורתית זה אחד המקומות הכי טובים בתל אביב: תחנת רכבת, תחנה מרכזית ובקרוב גם תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה על גשר ההגנה. זה 200 מטר מהתחנה המרכזית הישנה שבה בונים מאות יחידות דיור דיור חדשות. עיריית תל אביב מתכננת לעשות גשר נוסף, כמו גשר יהודית, שיחבר אותנו עם יד אליהו. אם יש לך קורקינט אתה תוך שתי דקות בשדרות רוטשילד".