פנינסולה משכה את התביעה: תמוז תמוזג למכלול לקראת הנפקה לפי שווי של 700 מיליון שקל

השופט מגן אלטוביה המליץ לפנינסולה למשוך את צו המניעה ואת התביעה נגד מכלול, וחברת האשראי החוץ-בנקאי נענתה להמלצה • תמוז תמוזג במחיר של 280 מיליון שקל, ובכך נסללה הדרך להנפקת מכלול לפי שווי של 700 מיליון שקל

אורי פז / צילום: איל יצהר
אורי פז / צילום: איל יצהר

מנהלי קרן תמוז, אורי פז וצבי זיו, רשמו ניצחון אתמול (ב') כאשר חברת המימון החוץ-בנקאי פנינסולה משכה את צו המניעה ואת התביעה שהגישה בניסיון למנוע את עסקת מכירת תיק ההלוואות של קרן תמוז לחברת המימון מכלול. כעת יוכלו פז וזיו למזג את נכסי תמוז לתוך מכלול, בה הם מחזיקים, ובכך נסללה הדרך להנפקת מכלול - שראשיה מכוונים לשווי של כ-700 מיליון שקל. הנפקה תתבצע בין היתר על בסיס העסקה למיזוג נכסי תמוז לתוך מכלול תמורת 280 מיליון שקל.

החלטת פנינסולה, שבשליטת מיטב דש בראשות מיכה אבני, למשוך את צו המניעה והתביעה התקבלה בתום דיון בביהמ"ש המחוזי בת"א. השופט מגן אלטוביה המליץ לחברת האשראי החוץ-בנקאי, שהייתה שותפה עד לאחרונה לניהולה של תמוז (לצד זיו ופז) לעשות זאת מתוך טענה שמדובר בעסקה שלמעשה כבר נסגרה, ובפנינסולה קיבלו את הצעת השופט.

בדיון נכח גם נציג ממשרד הכלכלה (שעמד מאחורי הקמת קרן ההלוואות תמוז). דעתם של אנשי משרד הכלכלה תמכה בדעתם של ראשי תמוז ומכלול, מה שחיזק את המלצתו של השופט אלטוביה.

בקרוב תפורסם טיוטת תשקיף פומבית 

הסכום אותו תשלם מכלול עבור תיק ההלוואות של תמוז נע סביב 280 מיליון שקל, אך הוא כפוף להתאמות שיבוצעו בו, שמוערכות בעד כ-10 מיליון שקל למטה או למעלה. כעת כאמור תוכל מכלול להשלים את המיזוג ולצאת להנפקה, ובקרוב תפרסם טיוטת תשקיף פומבית.

מכלול היא חברת אשראי חוץ-בנקאי הנותנת מימון בליווי סגור ליזמים ולחברות בנייה. היא הוקמה בשנת 2018 על-ידי מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר אורי פז, בכירת בנק ירושלים לשעבר איילת רוסק ויזם הנדל"ן ירון בלנק, בשותפות עם חברת הביטוח כלל, כאשר בין מחזיקי המניות שלה נמצא גם צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, שכאמור שותף עם פז לניהולה של קרן תמוז.

קרן תמוז, שנקראה בעבר "פנינסולה קרן השקעות לצמיחה לעסקים בינוניים", היא שותפות מוגבלת שזכתה בשנת 2016 במכרז של משרדי הכלכלה והאוצר, להקמת קרן שמטרתה להעניק מימון לעסקים בינוניים. השותפות, שגייסה מאות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים ומהמדינה, נוהלה עד לאחרונה על-ידי שותף כללי, שההחזקות בו התחלקו בין פז (כ-65%), פנינסולה (כ-20%) וזיו (15%).

לאחרונה, כאמור, הפרידו הצדדים כוחות, ופנינסולה, שיצאה מניהול הקרן, פעלה לרכוש את תיק האשראי של תמוז ואף הגישה הצעה שהתבססה על שווי של 290 מיליון שקל לתיק ההלוואות וההשקעות של תמוז, נכון לסוף שנת 2020, אך פז וזיו דחו את ההצעה.

את מכלול ייצגו בדיון עוה"ד גיל אוריון, מיכל סלע, טיראן ששון ועילי אהרוני מפישר ושות'. את השותף הכללי תמוז ייצגו עופר צור ועופר פליישר ממשרד גורניצקי. את קרן התמיחה תמוז ייצג עו"ד גיל רוה ואת פנינסולה ייצג עו"ד גיא גיסין.