סאטקום הבטיחה גיוס של 54 מיליון שקל בהנפקת אג"ח להמרה

הגיוס מיועד למימון רכישות של פעילויות וחברות אטרקטיביות שזיהתה סאטקום, וכן למימון פיתוח מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת שהחברה מפתחת כיום

לווייני תקשורת של סאטקום באפריקה  / צילום: אתר החברה
לווייני תקשורת של סאטקום באפריקה / צילום: אתר החברה

הצלחה לגיוס החוב של חברת שירותי התקשרות הלוויינית סאטקום מערכות. במסגרת המכרז המוסדי זכתה החברה לביקוש יתר של 70 מיליון שקל, אשר הוביל להגדלת היקף ההנפקה הכולל מ-50 מיליון שקל ל-60 מיליון שקל.

שלשום קיימה סאטקום את שלב המכרז המוסדי המקדים בהנפקת אגרות החוב להמרה מסדרה ג' החדשה. משך החיים הממוצע (מח"מ) של אג"ח ג' מסתכם ב-3.8 שנים והיא תשלם ריבית שנתית של 4.5%.

עם זאת, תקוות החברה היא שאג"ח אלו יומרו עוד קודם לכן למניות, כאשר עד ל-1 בינואר 2024 יעמוד מחיר ההמרה על 1.15 שקלים, ואילו החל מאותו היום יועלה מחיר ההמרה ל-1.35 שקלים. מדובר עם כך באג"ח המונפקות מחוץ לכסף, מאחר שמחיר המניה הנוכחי עומד על 84 אגורות בלבד לאחר ירידה של כ-18% בשלושת החודשים האחרונים.

מחיר הפתיחה במכרז עמד על 95 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב של אג"ח, ולאור ביקוש היתר נסגר המכרז במחיר של 96.05 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב של אג"ח. מחיר הסגירה משקף תשואה אפקטיבית של 5.87% ומרווח של 5.49% מעל האג"ח הממשלתי המקביל.

לאור ביקוש היתר, בחרה החברה לקבל התחייבויות מוקדמות של משקיעים מסווגים לרכישת 56.3 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח בהיקף כספי כולל של כ-54.1 מיליון שקל. המכרז לציבור צפוי להתקיים בימים הקרובים ולהשלים גיוס כולל של כ-60 מיליון שקל.

הגיוס מיועד למימון רכישות של פעילויות וחברות אטרקטיביות שזיהתה סאטקום, וכן למימון פיתוח מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת שהחברה מפתחת כיום. את ההנפקה הובילה חברת רוסאריו שירותי חיתום.

עמי ברלב, יו"ר סאטקום, אמר היום כי החברה לאמון נרחב משוק ההון ואנו מלאי הערכה למשקיעים הרבים אשר נכנסו בהנפקה. "כספי הגיוס יתרמו למימוש תוכנית הצמיחה של החברה", ציין ברלב.

ברלב הוסיף, כי "שוק ההון חזה בשבועות האחרונים בפעילות החברה והביע את אמונו. החברה, בהובלת אסף רוזנהק, מנכ"ל החברה, מיישמת כיום תוכנית עבודה סדורה המשלבת צמיחה אורגנית שתכלול פיתוח והשקה של מוצרים ושירותים חדשים, כדוגמת שירותי האינטרנט שהושקו בישראל לראשונה לאחרונה ופיתוח טכנולוגיית ה-GBOX אשר הושקה מסחרית לאחרונה.

"לצד זאת, החברה פועלת כיום להעמקת מערך המכירות שלה באפריקה ובישראל. אנו מאמינים ששילוב של צמיחה אורגנית לצד צמיחה אנ-אורגנית, המבוססת על רכישות איכותיות של חברות ופעילויות יצליח לייצר תמהיל גידול נכון ובריא לשנים הקרובות".

סאטקום עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית ומתמחה באספקת שירותי קישוריות מנוהלים ושירותי ערך מוסף באפריקה ובישראל. החברה פועלת בעיקר אל מול חברות סלולר, ספקיות אינטרנט, מוסדות מדינה בישראל, לקוחות מוסדיים וכיוצא בזה.

סאטקום נסחרת בבורסה לפי שווי של 69 מיליון שקל, לאחר שסיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם הכנסות של 43.1 מיליון שקל ועם הפסד נקי של 3.1 מיליון שקל.