מחקלאות לשולחן ההשקעות: ביכורי שדה תקים קרן שתשקיע בתחומי האגרוטק והפודטק

קבוצת החקלאות ומשווקת הפירות והירקות עוברת לצד השני של השולחן, ומדווחת על הקמת קרן השקעות שתתמקד בהשקעות בפיתוח ומסחור טכנולוגיות בתחום האגרוטק והפודטק • ההון ההתחלתי הצפוי: 10 מיליון שקל

ביכורי השדה - קרית מלאכי - תימורים / צילום: איל יצהר
ביכורי השדה - קרית מלאכי - תימורים / צילום: איל יצהר

חברת ביכורי שדה  מדווחת הבוקר (ג') על הקמת קרן השקעות חדשה שתתמחה בתחום האגרוטק והפודטק. ההון ההתחלתי הצפוי הוא עד 10 מיליון שקל, והוא יושקע על ידי החברה בהתאם לתוכנית עסקית שתאושר על ידי החברה והשותפים למיזם. 

ביכורי שדה הנפיקה את מניותיה בבורסה בפברואר ונסחרת כיום בשווי של 848 מיליון שקל.

הקרן תוקם בשיתוף ד"ר עידו שכטר, שניהל את קרן החקלאות אגרינובישון של האוניברסיטה העברית, היזם יצחק נקאר שמגיע עם ניסיון בעולם הטכנולוגיה וכן בניהול והשקעות בסטארטאפים, הקמה וייזום ויכהן כיו״ר החברה, ואפי דברת - סמנכ"ל פיתוח עסקי - ביכורי שדה אחזקות.

הקרן תתמחה בהשקעות בפיתוח ומסחור טכנולוגיות בתחום האגרוטק והפודטק, ניהול וארגון ותמיכה במיזמים ובחברות סטארט-אפ בארץ ובעולם תוך שיתוף פעולה עם מכוני מחקר ומדע בתחום בפיתוח מוצרים חדשניים החל משלב הרעיון, דרך מיסוד הקניין הרוחני והידע, הקמת חברת ההזנק ומימון פעילות המחקר והפיתוח לרבות ניסויים והוכחת יכולת.

לביכורי שדה שלושה תחומי פעילות: רכש, שיווק, יבוא והפצה של תוצרת חקלאית טרייה, קמעונאות (החברה מפעילה את רשת המרכולים שוק העיר ואתר סחר מקוון), וכן עוסקת במימון חוץ בנקאי שבמסגרתו היא מעניקה אשראי חוץ בנקאי בעיקר ללקוחותיה וספקיה תחת חברת-בת "גרין ארק".

לדברי המנכ"ל אילן שבע, ״שנים של הבנת התחום הביאו לבכורי שדה ניסיון רב בכל הקשור לתעשיית האגרוטק והפודטק, אנחנו חיים את התחום ונדע לזהות את הפוטנציאל הטמון בחברות ונשקיע בהם בזמן הנכון. אנחנו מאמינים כי הבנת הצורך והשוק יאפשרו לנו לנצל הזדמניות, ובשילוב הניסיון שלנו ושל שותפינו אין לי ספק שנדע יחדיו לזהות את חדי הקרן בדרכם לצמיחה ולאקזיט".