לקראת החמרות על הנוחתים? רה"מ ושרי התחבורה והבריאות יסיירו היום בנתב"ג

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "השרה מרב מיכאלי ואני סיכמנו על שיתוף-פעולה הדוק בין משרדי הבריאות והתחבורה; התיאום ההכרחי הזה יאפשר לנו לייעל את העבודה בשטח ולהתגבר על פרצות בפיקוח על היוצאים והשבים מחו"ל"

שר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: אורון בן חקון
שר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: אורון בן חקון

לקראת החמרות בנתב"ג? הערב (ג') יקיימו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי סיור בנתב"ג לאור ההחמרה בנתוני התחלואה בקורונה מהימים האחרונים. משרד הבריאות עדכן כי נכון לאתמול (21.6) אובחנו 125 מאומתים חדשים, זאת לעומת 48 מאומתים יממה קודם לכן (20.6).

שר הבריאות הטרי הורוביץ התייחס השבוע לצעדים הנדרשים בכל הנוגע לשער הכניסה לישראל מנתב"ג באמצעות הרחבת משמעותית של מערך הבדיקות לנוחתים והגברת האכיפה. הנוחתים ביומיים האחרונים כבר יכלו להבחין בשיפור ניכר: בשעות הבוקר המוקדמות מתחם הבדיקות של חברת פמי פרימיום עבד בצורה מהירה עם עשרות עמדות של בדיקות לטובת הנוחתים. רוב הנוחתים שילמו מראש על הבדיקה והמשיכו ישר למתחם הבדיקות, משם נלקחה דגימה שתועבר למעבדות חיצוניות.

הורוביץ מסר השבוע כי משרדו יפעל להכשרת צוותים נוספים והגדלת מתחם הבדיקות, ואמר: "שמעתי שבממשלה הקודמת היו קשיים בשיתופי-הפעולה בין המשרדים הרלוונטיים. לא עוד. כולנו יחד בסירה הזו, וכך נתנהל. שרת התחבורה מיכאלי ואני סיכמנו על שיתוף-פעולה הדוק בין משרדי הבריאות והתחבורה. התיאום ההכרחי הזה יאפשר לנו לייעל את העבודה בשטח ולהתגבר על פרצות בפיקוח על היוצאים והשבים מחו"ל".

עוד התייחס הורוביץ למנגנוני האכיפה הרופפים שאפשרו את יציאת הישראלים למדינות שמשרד הבריאות הגדיר כאסורות לנסיעה (למעט באישור ועדת חריגים), וציין כי בתוך מספר ימים יופעל מנגנון אכיפה הכולל קנסות כבדים על מי שיטוסו למדינות אסורות, "יצפצפו על הוראות החוק ויסכנו את אזרחי ישראל".

הדברים נאמרו בהקשר של ממצאי ההדבקה של הימים האחרונים הנוגעים קשר ישיר למפרי בידוד. נזכיר כי בעבר תכנן משרד הבריאות להשתמש באמצעים דיגיטליים (צמידים אלקטרוניים) על -מנת לפקח על חובת הבידוד של הנוחתים מחו"ל, חובה שחלה על מי שאינם מחוסנים ועל מי ששבים ממדינות שמוגדרות בסיכון גבוה שעליהם חלה חובת בידוד גם אם מדובר במחוסנים או במחלימים. רעיון המעקב לא יושם עד כה.

בתוך כך, במשרד הבריאות נערכים לעלייה הצפויה בנסיעות לחו"ל, ובכללם גם של ילדים, ועל כן ממליצים על הרחבת החיסון לקורונה לבני הנוער בגילאי 12 עד 15.