הרכבת הקלה | בלעדי

אחרי 3 חודשים בלבד: מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה מתפטר

לינדזי ומפלו, מנהל פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, פרש במפתיע מתפקידו; קודמו, פייר דרוויט, פרש אחרי כשנה בלבד • עזיבת ומפלו שמה בסימן שאלה את מועד פתיחת הפרויקט, שמתוכנן לנובמבר 2022 • חברת הניהול WSP: ומפלו התפטר בגלל סיבות אישיות

אירוע ציון תחילת נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר
אירוע ציון תחילת נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר

שלושה חודשים בלבד אחרי שמונה לתפקיד, מנהל פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, לינדזי ומפלו, פרש במפתיע מהתפקיד. יצוין כי המנהל הקודם, פייר דרוויט, פרש אחרי כשנה בלבד בתפקיד.

פרויקט הקו האדום הוא פרויקט הדגל של נת"ע שמנוהלת על ידי חיים גליק ושהיו"ר שלה הוא רם בלינקוב, שצפוי להיכנס לתפקידו בפועל כמנכ"ל משרד האוצר בשבוע הבא. מדובר בקו שיחבר בין פתח תקווה לבת ים ושאמור להתחיל לפעול בנובמבר 2022, אחרי מספר סבבים של עיכובים.

ומפלו הוא עובד החברה הבינלאומית WSP שאחראית על ניהול הפרויקט מטעם נת"ע, כאשר המיקוד כיום, בשלב הזה של הפעילות, הוא מול חברות שאחראיות על המערכות האלקטרוניות של הפרויקט הענק.

עזיבתו אחרי תקופה כה קצרה, ועוד אחרי התקופה הקצרה של קודמו מעלה תהיות באשר לנסיבות העזיבה, ואף לגבי מועד פתיחת הפרויקט, שכאמור נדחה מספר פעמים.

רק לפני כשבועיים נערכה נסיעת המבחן הרשמית של הרכבת הקלה, בהשתתפות שרת התחבורה היוצאת, מירי רגב, שהצהירה על המחויבות של המדינה לפתיחת הקו האדום במועדו.

חברת הניהול WSP עדכנה הבוקר את הנהלת נת"ע על סיום תפקידו ועזיבתו המיידית את הארץ של מר לינדזי ומפלו, המנהל מטעמם את הקו האדום. ב-WSP ציינו, כי מדובר בנסיבות אישיות שבגינן נאלץ לעזוב את ישראל מיד. נת"ע אינה מתערבת בענייניה הפנימיים של WSP, אך יחד עם זאת התחייבה חברת הניהול בפני מנכ"ל נת"ע, כי תוכנית העבודה ולוחות הזמנים לא יפגעו, בראשם נסיעות המבחן שהחלו והפעלת הקו האדום.