גרושתו של מייק בן ארי שחשוד בהונאת משקיעים חושפת: "גם אני נפלתי קורבן לתרמית"

גרושתו של מיכאל (מייק) בן ארי טוענת כי היא "בדומה למשקיעים, ורד כלש-בן ארי נפלה קורבן למעשה התרמית, להבטחותיו ולמקסם השווא שהציג בפניה בן ארי" •  בהתאם, היא מבקשת לבטל את צו איסור הדיספוזיציה (שינוי בעלות) שהטיל השופט חגי ברנר על נכסיה

מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה
מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה

גרושתו של מיכאל (מייק) בן ארי, החשוד בהונאת פונזי של מאות משקיעים בהיקף של כחצי מיליארד שקל, טוענת כי השקיעה 4.5 מיליון שקל בקרן בלו ריבר האמריקאית באמצעות חברת ECGF שבבעלות בעלה לשעבר. זאת, לאחר שהובטחה לה ריבית שנתית בשיעור של 15%.

בתגובה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בהליך פירוק החברה ופשיטת הרגל של בן ארי, טוענת ורד כלש-בן ארי, באמצעות עו"ד שמואל מורן, כי "בדומה למשקיעים, כלש-בן ארי נפלה קורבן למעשה התרמית, להבטחותיו ולמקסם השווא שהציג בפניה בן ארי".

בהתאם, מבקשת כלש-בן ארי לבטל את צו איסור הדיספוזיציה (שינוי בעלות) שהטיל השופט חגי ברנר על נכסיה. הצו הוצא בעקבות בקשת הנאמן לנכסיו של בן ארי, עו"ד ליאור דגן, שטען כי גרושתו קיבלה ממנו מיליוני דולרים בנדל"ן, וכי קיים חשד שהמקור לכך הוא כספי המשקיעים שהונו.

קיבלה ריביות גבוהות

כלש-בן ארי הייתה נשואה שבע שנים לבן ארי עד לשנת 2008, ולשניים בת משותפת. היא מחזיקה במחצית מהזכויות בדירת המגורים המשותפת בפרויקט סביוני רמת אביב. זאת, בנוסף לדירות בנווה שרת בתל אביב ובהרצליה.

כלש-בן ארי נהנתה במשך שנים מקבלת הריביות הגבוהות שהובטחו לה בהשקעתה. בהסכם הגירושים בן ארי התחייב לשלם לה 46 אלף שקל בחודש עבור השקעותיה בקרן בלו ריבר. לטענתה, בן ארי שכנע אותה ליטול הלוואות שונות על דירות המגורים שלה, ובמהלך השנים היא נטלה הלוואות וכך הגדילה את השקעתה בקרן, שלפי החשד כלל לא קיימת.

בן ארי: מעוניין להשיב את הכספים

436 משקיעים הגישו בקשה לבית המשפט להכריז על בן ארי פושט רגל ולפרק את חברת ECGF, זאת בטענה כי הוא לא השקיעים את הכספים כפי שהבטיח ושילם להם את הריביות מכספי משקיעים חדשים. ההונאה לכאורה התגלתה בתחילת אפריל בעקבות מעצרו על-ידי רשות ניירות ערך. לאחר מכן נמלט בן ארי מהארץ, לפי החשד, באמצעות זיוף דרכונו של אחד ממשקיעיו.

בן ארי מסר באחרונה לגלובס ממקום מחבואו בחו"ל כי הוא לא מודה באשמה, אך הוא מעוניין להחזיר את הכספים למשקיעים. בן ארי מעוניין לערוך הסכם עם רשות ניירות ערך, ובכוונתו לשכור עורך דין אזרחי שיפעל מול הרשות, כשבתמורה להשבת הכספים למשקיעים, יגיעו עימו להסכם מקל.

*** חזקת החפות: ההליכים החקירתיים נגד מיכאל בן ארי הם בעיצומם, הוא מכחיש את החשדות נגדו, ועומדת לו חזקת החפות.