6 מיליון שקל על אנרגיה מתחדשת: לאומי פרטנרס ודוראל אנרגיה ישקיעו במיזם של גדי אייזנקוט

סטורג' דרופ, שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר אייזנקוט, דיווחה הבוקר על הסכם ההשקעה, שיהיה כפוף להשלמת עסקת המיזוג עם מדיוי תראפיוטיק • מחיר המניות המוקצות מקנה לסטורג' שווי של כ-230 מיליון שקל (לאחר המיזוג)

גדי איזנקוט / צילום: גלעד קוולרצ'יק
גדי איזנקוט / צילום: גלעד קוולרצ'יק

דוראל אנרגיה  ולאומי פרטנרס חתמים ישקיעו יחד בחברת האנרגיה המתחדשת סטורג' דרופ (StorageDrop), שבה מכהן הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט כיו"ר הדירקטוריון. לפי הדיווח הבוקר (ד'), הסכם ההשקעה נחתם מול Doral Energy-Tech Ventures, זרוע החדשנות וההשקעות של דוראל אנרגיה, והוא יושלם בכפוף להשלמת עסקת המיזוג של סטורג' עם מדיוי תראפיוטיק.

במסגרת ההסכם יוקצו לשני המשקיעים מניות רגילות של החברה. בשלב הראשון ישקיעו דוראל ולאומי פרטנרס 6 מיליון שקל (עד 3 מיליון שקל כל אחת), כשההקצאה תבוצע במחיר של 17 שקל למניה. המחיר משקף שווי חברה של כ-230 מיליון שקל לסטורג' דרופ (לאחר המיזוג).

בנוסף, תקצה סטורג' דרופ לדוראל וללאומי פרטנרס אופציות לא רשומות, ללא תמורה, במספר זהה למספר המניות המוקצות, כך שכל אופציה תהא ניתנת למימוש למניה רגילה אחת של החברה. מחיר המימוש לכל כתב אופציה יהיה 19 שקל. תקופת המימוש: שנה אחת ממועד הקצאתם.

משקיעים נוספים בהליך הגיוס הנוכחי הם קרן ההשקעות השוויצרית Equitra Capital Limited ויונה פוגל, סגן יו"ר החברה, שיעמידו יחד השקעה של 8.75 מיליון שקל. בהמשך תגייס לאומי פרטנרס חתמים 6 מיליון שקלים נוספים, כך שהליך הגיוס הכולל במסגרת העסקה יגיע לכ-22 מיליון שקל.

במקביל לחתימת הסכם ההשקעה, חתמו סטורג' דרופ ודוראל אנרגיה על מזכר הבנות במסגרתו הוסכם כי לדוראל תהיה אופציה לרכוש מהחברה מערכות אגירת אנרגיה ומערכות קירור של החברה, וכן זכות ראשונים לשיתוף פעולה עתידי עם החברה בייזום פרויקט אגירת חשמל ממקורות מתחדשים. בנוסף תקבל דוראל זכות (לא בלעדית) להפיץ, לשווק ולמכור את מערכות אגירת האנרגיה של החברה בעולם, בתמורה לעמלה בשיעור שנקבע במזכר ההבנות (שיהיה בתוקף לתקופה של כ-7 שנים).

סטורג' דרופ חתמה במרץ האחרון על הסכם מיזוג עם חברת מדיוי  הבורסאית, שבמסגרתו יועברו 100% מהון המניות המונפק של סטורג' וכלל פעילותה לידי מדיוי, ובתמורה מדיוי תקצה לבעלי המניות של סטורג' מניות שליטה בחברה. העסקה עדיין כפופה לאישור האסיפה הכללית.