כפי שנחשף בגלובס: יאיר פינס ימונה למנכ"ל משרד רה"מ

כפי שפורסם בגלובס, פינס, מנכ"ל משרד השיכון, הפך בשבוע האחרון למועמד המוביל, לאחר שאיל גבאי הודיע כי הוא אינו מעוניין במינוי • בנט מבקש להביא את המינוי לאישור ממשלה בהקדם האפשרי

יאיר פינס / צילום: איל יצהר
יאיר פינס / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (ד') כי ימנה את יאיר פינס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כפי שפורסם בגלובס, פינס, מנכ"ל משרד השיכון, הפך בשבוע האחרון למועמד המוביל, לאחר שאיל גבאי הודיע כי הוא אינו מעוניין במינוי. פינס (41), החל דרכו באגף התקציבים שבמשרד האוצר, שם שימש בין היתר כסגן הממונה על התקציבים. בהמשך שימש כמשנה למנהל רשות מקרקעי ישראל.

על פי המידע שנשלח הבוקר לתקשורת, פינס הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. בשנת 2019 יצא לשליחות באוניברסיטת "הרווארד" בארה"ב, שם כיהן כעמית מחקר בבית הספר קנדי למדיניות ציבורית במרכז לממשל ועסקים. בנט מבקש להביא את המינוי לאישור ממשלה בהקדם האפשרי.

בנט עוד נדרש למנות מזכיר ממשלה ונראה כי הוא נתקל בקשיים בנושא. המועמד שהוא מעוניין בו הוא יועצו הפוליטי שלום שלמה שייעץ לו במהלך הקמפיין האחרון שלו לכנסת ומאז סייע לו גם בהסכמים הקואליציוניים בדרך לממשלת האחדות. רבים במערכת הפוליטית מייחסים לו את ההצלחה בכינון הממשלה ההטרוגנית והעמדת בנט בראשה. בנט העדיף את שלמה על פני מועמדים אחרים מאחר שהוא נחשב "איש פשרות". בשלב זה נראה ששלמה טרם השיב בחיוב להצעה.