גיוס הון | בלעדי

"יוניקורן" נוסף מצטרף לנבחרת האוטו-טק הישראלית

חברת היילו בת השלוש, שמפתחת צ'יפים של בינה מלאכותית, משלימה גיוס של מעל ל-100 מיליון דולר לפי שווי של כמיליארד דולר

הצ'יפ של חברה היילו / צילום: יח"צ היילו
הצ'יפ של חברה היילו / צילום: יח"צ היילו

חברת הסטארט-אפ היילו (HAILO), שמפתחת שבבי בינה מלאכותית ליישומי קצה (EDGE), משלימה גיוס של מעל ל-100 מיליון דולר שבוצע לפי שווי חברה של כמיליארד דולר.

בגיוס לקחו חלק רוב המשקיעים המקוריים של החברה ובראשם זוהר זיסאפל, OURCROWD וחברת דלק רכב, שהחזיקה לפני הגיוס הנוכחי כ-10% ממניות החברה, שנרכשו תמורת כמה מיליוני דולרים. זהו סבב הגיוס השלישי של היילו, שהושקה ב-2017 על ידי יוצאי יחידות הטכנולוגיה בחיל המודיעין וגייסה בסבבים הקודמים כ-88 מיליון דולר.

היילו, עברה לאחרונה לשלב הייצור ההמוני של שבב הבינה המלאכותית אותו פיתחה עם ארכיטקטורה ייחודית. השבב קרוי Hailo-8 ומציע ביצועים של מעבד-על, אך עם שבריר מצריכת הכוח של שבבים מקובלים של בינה מלאכותית.

השבב מאפשר להריץ ולהאיץ על מכשירי קצה דוגמת כלי רכב, מוצרי צריכה חשמליים, מצלמות חכמות ועוד, אפליקציות של למידת מכונה שעד כה היה צורך בשרתים "כבדים" כדי להריץ אותן.

ככל הידוע החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם תעשיית הרכב, והצ'יפים אותם פיתחה עשויים להיות משובצים במערכות אוטונומיות של כלי רכב סדרתיים כבר בשנתיים-שלוש הקרובות. בנוסף במקביל לתעשיית הרכב החברה מוכרת את הצ'יפים למספר יצרנים ייעודיים בתעשיית המחשבים והיא פונה לשווקים כמו "ערים חכמות", תעשייה 4.0 ועוד.

על פי מקורות בענף, החברה צופה שהכנסותיה יגדלו מכ-5.5 מיליון דולר השנה לכ-190 מיליון דולר ב-2024. שוק המעבדים ל-EDGE כולו נאמד במאות מיליארדי דולרים בשנה.

בהיילו לא נמסרה תגובה לדברים.