חברת הפינטק לנדבאז מגייסת 360 מיליון דולר, מרביתם בחוב

החברה, שהקימו שני ישראלים בארה"ב, מספקת מערכת למימון רכבים לקהל אמריקאי ועובדת עם סוכנויות רכב • גיוס החוב בגובה 300 מיליון דולר הגיע מוויולה קרדיט וגולדמן זאקס

אמיתי קלמר וד"ר דן רביב / צילום: Weifan Chen
אמיתי קלמר וד"ר דן רביב / צילום: Weifan Chen

חברת הפינטק לנדבאז, המפתחת מערכת למימון רכישת רכבים בארה"ב, הודיעה על גיוס של 360 מיליון דולר. מרבית הסכום, 300 מיליון דולר, מגיע כגיוס חוב מוויולה קרדיט וגולדמן זאקס. מתווסף לכך גיוס הון של 60 מיליון דולר עבור מניות בהובלת Wellington Management, יחד עם גולדמן זאקס וקבוצת הפיננסים היפנית מיצובישי UFJ.

בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים של לנדבאז, וביניהם קרן O.G. Tech של איל עופר, קבוצת ארקין, מבטח שמיר ו-Highsage ונצ'רס. עד היום גייסה החברה 105 מיליון דולר תמורת מניות (אקוויטי) ועוד 650 מיליון דולר בחוב מאז הקמתה.

לנדבאז (Lendbuzz) היא חברה אמריקאית שהקימו ישראלים בארה"ב והמטה שלה נמצא בבוסטון. לנדבאז נוסדה ב-2015 על ידי אמיתי קלמר (מנכ"ל), יוצא קבוצת ההשקעות בטכנולוגיה של דויטשה בנק בבוסטון, ודן רביב (סמנכ"ל טכנולוגיות), טייס לשעבר בחיל האוויר, בעל דוקטורט במדעי המחשב מהטכניון ופוסט-דוקטורט מ-MIT. השניים הכירו בזמן לימודיהם ב-MIT.

החברה מעסיקה 100 עובדים בארה"ב והשנה פתחה שלוחה בישראל שמעסיקה חמישה מהנדסים ישראלים. היעד של החברה הוא להתרחב ל-20 מהנדסים עד סוף 2021.

בארה"ב החברה משתפת פעולה עם סוכנויות רכב, מציעה פלטפורמה דיגיטלית המותאמת לתהליכי העבודה של סוכנויות הרכב ומספקת לקהל הצעות מימון מותאמות אישית לפי יכולת ההחזר של הצרכן. לנדבאז מנתחת את המידע על הלקוח, מדפוסי הכנסות והוצאות ועד יציבות תעסוקתית, כדי להעריך את סיכון האשראי שלו.

"לנדבאז נוסדה במטרה להרחיב את הגישה לאשראי למיליוני צרכנים, שכיום לא יכולים לקבל שירות ממערכת האשראי המסורתית באמצעות מודל החיתום הייחודי שפיתחנו", מסר קלמר. "הגיוס הנוסף מאפשר לנו להמשיך להאיץ את צמיחתנו ולהמשיך לשפר את חוויית רכישת הרכב של לקוחותינו".