מו"ל גלובס אלונה בר און: לאמון יש ערך. למילים שלנו יש ערך

דוח האמון הוא הדרך שלנו להוכיח שאנחנו מתכוונים לכל מילה • העיתונות שאנחנו בונים בגלובס היא עיתונות חדשה, ממוקדת בקוראים ובאופן שבו אנחנו יכולים להפוך את זמן הקריאה היקר שלהם למועיל יותר • מתוך דוח האמון השנתי של גלובס שמפורסם היום בפעם הרביעית

דוח אמון מס' 4 של גלובס
דוח אמון מס' 4 של גלובס

כשהתחלנו את המסע של גלובס, לפני ארבע שנים, עם תפיסת עולם מגובשת, מנוסחת בחזון וערכים, חשבנו שנזכה לתשואות, וזכינו להרמות גבות במקרה הטוב. לקח לנו זמן להבין שהמילים שכתבנו ושדיברנו, מילים כמו אמון, שקיפות, גיוון, ענייניות, אתיקה, אחריות, כבוד, הן מילים שקופות, שכבר נשחקו בהבטחות שווא, וחמור מכך, שימשו כמעטה להלבנת חטאים.

לחצו כאן לדוח האמון הרביעי של גלובס

דוח האמון הוא הדרך שלנו להוכיח שלמילים שלנו יש ערך, שאנחנו מתכוונים לכל מילה. הדוח הוא הדרך שלנו להסביר את האמון שאנחנו מבקשים מהקוראים שלנו, צרכני תקשורת שכבר עייפו מלשמוע איך שיחקו להם בתודעה בתיק 2000 ותיק 4000, שנמאס להם לגלות בדיעבד שהם פספסו תוכן שיווקי סמוי ושמיצו את החיפוש אחר יח"צ או פוליטיקה במסווה של עיתונות. הם גם לא רוצים לשמוע כל הזמן רק מה רע, כי הם יודעים שיש גם טוב. הם בסך הכול רוצים למצוא מישהו שיספר להם בהגינות על המציאות שבה הם חיים. הם רוצים לחזור להאמין.

דוח האמון הוא הדרך שלנו להראות שתחת המילה אמינות כבר חוסות כ-1,000 בדיקות עובדות של "המשרוקית של גלובס"; שתחת המילה גיוון נכנסו אל הבמות הציבוריות והארגוניות שלנו - נשים, דתיים-מסורתיים, ערבים וחרדים בשיעורים ובתפקידים שטרם נראו כמותם בתקשורת הישראלית; שתחת המילה אחריות נכללים אינספור נושאים שהארנו והובילו לשינויים; שתחת המילים ענייניות וכבוד החלנו על עצמנו נהלים מחמירים של מידתיות בכתיבה, חזקת החפות, בקשת תגובות ואיסור שימוש בתמונות משפילות; שתחת המילה שקיפות הובלנו גילוי מחמיר של אינטרסים עצמיים, הודאה בטעויות, התנצלויות פומביות וגם את הדוח הזה, הרביעי במספר.

העיתונות שאנחנו בונים בגלובס היא עיתונות חדשה, שהולכת ומעמיקה ובונה שורשים ויסודות. העיתונות שאנחנו בונים לא ממוקדת במו"ל, לא במפרסמים ולא בעיתונאים. היא ממוקדת בקוראים ובאופן שבו אנחנו יכולים להפוך את זמן הקריאה היקר שלהם למועיל יותר. אנחנו משקיעים מאמץ, זמן וכסף לא רק כדי לשמור על התודעה נקייה מהשפעות זרות, אלא גם כדי למלא אותה במה שנדרש היום למי שרוצה לדעת מה קורה סביבו בכלכלה, בעסקים ובחברה. אנחנו ממוקדים בהבאת ערך לקוראים - ערך של ידע, של למידה, של הצפת סוגיות עומק, של אוריינות, של היכרות עם מגזרים שונים, תרבותיים ועסקיים.

לתפיסתי, שרבים שותפים לה, עיתונות מגוונת היא אמינה יותר ואיכותית יותר על אף היותה מאתגרת יותר ניהולית ותהליכית. כמו כן, אני סבורה כי מלבד תפקידיה המסורתיים לעיתונות יש תפקיד נוסף - להוות גשר של היכרות. הרכב מדינת ישראל הולך ומשתנה מכל כך הרבה כיוונים, כך שבעיניי, ערכית וכלכלית, אם העיתונות לא תשתנה גם, היא עצמה לא תשרוד.

יש לנו עוד דרך לעשות, אנחנו רחוקים מלממש את מלוא ההבטחה הגלומה בכל הערכים והיעדים שלנו, אבל אנחנו נחושים להמשיך, וכבר רואים את האור בקצה המנהרה. הנתונים מעידים שלדרך של גלובס יש ביקוש. פתיחת האתר שלנו למנויים משלמים היא הצלחה, כמות המנויים עלתה דרמטית, האתר שלנו הוא הגדול והנקרא בתחומו במדינה, ולנו זה אומר שהקוראים שלנו כבר רואים: למילים שלנו יש ערך .