כלל ביטוח תשקיע 560 מיליון שקל בשני מלונות של פפושדו בלונדון

חברת הביטוח תחזיק ב-49% ממלונות ריברבנק וארט'וטל לונדון הוקסטון, ותקבל אופציות למימוש מניות בחברת המלונות של פפושדו, בה היא כבר מחזיקה ב-8%

מלון ארט'וטל בלונדון / צילום: יח"צ
מלון ארט'וטל בלונדון / צילום: יח"צ

כלל ביטוח ופיננסים רוכשת 49% משני מלונות בלונדון בבעלות חברת פארק פלאזה של אלי פפושדו ובוריס איוושה, תמורת כ-560 מיליון שקל. בעקבות הרכישה תחזיק כלל ביטוח ב-49% מהשווי נטו של שני המלונות, בניכוי חובות הבנקים.

בנוסף, תקבל כלל ביטוח במסגרת העסקה אופציות למימוש מניות בחברת המלונות של אלי פפושדו, אשר יאפשרו לה להגדיל את החזקתה בחברה. כלל ביטוח ופיננסים החזיקה עוד בטרם העסקה כ-8% ממניות החברה והיא אחת מבעלי המניות הגדולים בה.

שני המלונות, 'פארק פלזה ריברבנק' ו'ארט'וטל לונדון הוקסטון' (art’otel london Hoxton) נמצאים באזורי פריים של לונדון. מלון ריברבנק ממוקם על הגדה הדרומית של התמזה, ומשקיף על בית הפרלמנט והביג בן. המלון מונה כ-646 חדרים. המלון השני הוא פרויקט בהקמה של מלון art’otel london hoxton בשכונת שורדיץ', שהקמתו צפויה להסתיים ב-2024. במלון ' ארט'וטל' קיבל פפושדו בשנה שעברה מימון מבנק הפועלים בסך של כ-800 מיליון שקל.

מלון פארק פלאזה בלונדון
 מלון פארק פלאזה בלונדון

את כלל ביטוח ליוו בעסקה משרד עורכי הדין Taylor Wessing ומשרד הרצוג פוקס נאמן.

יוסי דורי, מנכ"ל כנף וראש חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "זוהי עסקה חדשנית עבור כלל ביטוח ופיננסים, במסגרתה אנו נכנסים בפעם הראשונה להשקעה במלונות באופן ישיר ובתקופה מאתגרת לאחר ששוק המלונאות ספג מכה קשה בעקבות הקורונה. אנו צופים התאוששות בשוק המלונות של לונדון, ומאמינים ביכולת ההנהלה המצוינת של פארק פלאזה לצאת מהמשבר בצורה מחוזקת ובעמדת מובילות.

אלי פפושדו, יו"ר ומייסד קבוצת מלונות פארק פלאזה, מסר היום: "לונדון הייתה תמיד וכך תישאר אחד משוקי הנדל"ן העמידים בעולם. אנו שמחים לראות סימנים של צמיחה והתאוששות כבר עכשיו בשוק בבריטניה ומאמינים כי מגמה זו תימשך".

עידן גולומב, מנהל ענף נדל"ן בינלאומי בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "זוהי עסקה מורכבת המשלבת רכישה של מלון קיים, שעבר שיפוץ מקיף והרחבה משמעותית ערב משבר הקורונה, פרויקט של מלון נוסף בהקמה, אשר יהיה ייחודי בסביבתו ומרכיב מנייתי בחברה הציבורית".