איך ההייטק ממשיך לצמוח למרות התנאים ואיזה מידע הסתיר היזם בודאי?

טרנסמיט סקיורוטי, של יזם הסייבר מיקי בודאי, הודיעה השבוע על גיוס ענק; קרן ההון סיכון גלילות קפיטל שוקלת לגייס 200-300 מיליון דולר; וסנטינל וואן חשפה את השווי שאליו היא מכוונת בהנפקה • השבוע שהיה בהייטק

הייטק/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הייטק/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חד קרן טרי נוסף - ג'ויטיונס ואפליקציות לימוד הנגינה שלה; גיוס של 127 מיליון דולר לסטארט-אפ, שמתחרה ראש בראש מול אמזון, גוגל וסנופלייק; וגיוס ענק נוסף של 543 מיליון דולר לטרנסמיט סקיורוטי, שמסתבר שהיה יותר אקזיט בכלל.

במקביל בשוק הציבורי סנטינל וואן מתקרבת להנפקה שתהפוך אותה לחברת הסייבר השנייה בגודלה בישראל; ומיזוג הענק של איירון סורס לספאק אמור להיסגר בשבוע הבא. אלו רק חלק מיבולי ההייטק הישראלי השבוע. וכל זה קורה אף שהתנאים הסביבתיים שמקבל ההייטק המקומי רחוקים מלהיות אידאליים.

סיכום השבוע עם שמונה דברים מעניינים שכתבנו עליהם.

לקבלת סיכום השבוע בהייטק במייל: הירשמו כאן

1.זה גיוס? לא, בעצם זה אקזיט

טרנסמיט סקיורוטי של יזם הסייבר מיקי בודאי הודיעה השבוע על "גיוס" ענק של 543 מיליון דולר. טרנסמיט פעלה עד היום יחסית מתחת לרדאר והחליטה לצאת לתקשורת בין השאר כדי לסייע בגיוס עובדים. רק שמהר מאוד התברר שבניגוד לפרסום, הגיוס הוא בעצם יותר אקזיט של בעלי המניות, שחלק משמעותי מהכסף הלך אליהם. זה טוב ויפה, רק למה להסתיר?

2.מחיר הטכנולוגיה המשבשת

היחס לטכנולוגיה בימינו דומה לדת, טוען הכלכלן פרופ' דרון אסמוגלו. כמו בדת, הוא אומר, יש בטכנולוגיה דברים טובים וגם מחירים שבדרך כלל לא ששים לדבר עליהם. "בתקופות מסוימות יש שינויים טכנולוגיים שהופכים את מצבם של העובדים לגרוע יותר באופן תמידי. טכנולוגיות שמיטיבות עם ההון, ולא עם העובדים. שמיטיבות עם חלק מהעובדים ולא עם אחרים", הוא מסביר בראיון מרתק.

3.מצליח למרות הנסיבות

גם השנה דורגה ישראל במקום השלישי בדירוג כלכלות ההייטק העולמי, אחרי ארה"ב ובריטניה. ישראל המשיכה לככב בדירוג של חברת הייעוץ והמחקר הכלכלי StartupBlink אף שבהיבט של סביבה עסקית ההייטק הישראלי מפגר מאחור בגלל מהירות גלישה נמוכה יחסית ומחסור בשירותים דיגיטליים. האם הפער הזה יכול להישמר לאורך זמן או שבסופו של דבר ההייטק ישלם את מחיר החולשה הסביבתית?

4. פיבוט בהשראת הקורונה

ויטל אילת-רייכל תכננה במקור לבנות פלטפורמה שתעזור לעובדים לממן הוצאות טיפול בילדים ואפילו קיבלה בשביל זה מיליון דולר. אבל אז התחילה הקורונה ואילת-רייכל נאלצה לחפש כיוון קצת יותר רלוונטי לימי המגפה. בגלגול הנוכחי הסטארט-אפ שלה סורבה שואף לעזור לעובדים לפדות ימי חופש לא מנוצלים. עוד לפני שיש מוצר ראשוני, סורבה קיבלה 21 מיליון דולר.

5. סנופלייק מי?

"מבחינתו סנופלייק זה מוצר לגאסי. אנחנו מתמודדים עם בעיות שסנופלייק לא יכולה להתמודד איתן", מנכ"ל פיירבולט אלדד פרקש חושב שההנפקה הכי חמה של 2020 כבר מיושנת.

6. הספאק החדש

קרן ההון סיכון גלילות קפיטל שוקלת לגייס 200-300 מיליון דולר דרך הנפקת חברת צ'ק פתוח בארה"ב.

7. שבעה מיליארד בום

סנטינל וואן חשפה את השווי שאליו היא מכוונת בהנפקה ויהפוך אותה לחברת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה.

8. דבר אלי בשלטים

הביקוש הגבוה והמחסור בעובדי הייטק שולח יותר ויותר חברות בענף לפרסום לשלטי חוצות ופתאום תל אביב מרגישה כמו סן פרנסיסקו.