נחלצה מפלונטר אחד ונקלעה לאחר: ג'י מדיקל הנפיקה בנאסד"ק, והמניה צללה

חברת הבריאות הדיגיטלית נמחקה מהבורסה האוסטרלית כדי להנפיק בוול סטריט, אך כשלה בניסיון הראשון לעשות זאת, ובניסיון הנוכחי התפשרה על שווי נמוך

בורסת וול סטריט / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט / צילום: תמר מצפי

חברת הבריאות הדיגיטלית ג'י מדיקל, העוסקת באבחון באמצעות הסלולר, הודיעה על השלמת הנפקה בנאסד"ק. החברה הישראלית שמוביל יעקב גבע גייסה 15 מיליון דולר לפי שווי של כ-65 מיליון דולר אחרי הכסף. ביום המסחר הראשון איבדה המניה 30% והחברה צללה לשווי של 45 מיליון דולר. זהו ניסיון הנפקה נוסף של החברה בנאסד"ק, לאחר ניסיון שכשל אשתקד. חתם ההנפקה היה EF Huttom, מקבוצת בנצ'מרק.

למרות היקף הגיוס הקטן יחסית, השווי הנמוך ביחס לציפיות והירידה החדה במניה, לכל הפחות הוציאה ההנפקה את ג'י מדיקל ממצב של "בין הבורסות" שבו הייתה נתונה. ג'י מדיקל נסחרה בבורסה באוסטרליה מ-2017, אך נמחקה מן המסחר שם ב-2020, בעיקר משום ששאפה לגייס לפי שווי גבוה בהרבה, וחששה כנראה כי השווי באוסטרליה ימשוך גם את השווי בנאסד"ק כלפי מטה.

ב-2020 ביקשה ג'י מדיקל לגייס בנאסד"ק 30 מיליון דולר לפי שווי של 360 מיליון דולר אחרי הכסף, שווי שהיה גבוה פי 13 מזה שבו נסחרה באוסטרליה. הנפקה זו נכשלה, וג'י מדיקל מצאה את עצמה ללא בורסה, ללא מקור לגיוס הון, וההשקעות הקיימות בה נותרו תלויות באוויר, בלתי נזילות. כעת היא יכולה להמשיך בדרכה כחברה בורסאית, ועל פי מסחר היום הראשון נראה, כי חלק מן המשקיעים מיהרו לנצל את אופציית הנזילות מרגע ששוב ניתנה להם.

ג'י מדיקל, שהוקמה ב-2014 על-ידי יעקב גבע, פיתחה אפליקציה סלולרית לניטור מרחוק של סמנים חיוניים כמו חום, דופק ורוויון חמצן בדם, וב-2020 קיבלה אישור FDA בארה"ב לניטור של סמנים חיוניים במחלת הקורונה. לחברה שני מוצרים נוספים שקיבלו אישור FDA וגם שיפוי ביטוחי, עבור אבחון מרחוק ושירותי רפואה מרחוק.

בשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ-4.9 מיליון דולר, ירידה לעומת 5.5 מיליון דולר ב-2019, כאשר עד אז הייתה החברה במגמת עלייה בהכנסות. ההפסדים צומצמו בשנה זו ל-12 מיליון דולר, לעומת 15.5 מיליון דולר ב-2019.

גבע ייסד וניהל בעבר את חברת קארד גארד (LifeWatch) שהונפקה בבורסה של ציריך. בשנת 2015 מכר גבע את חלקו ב-LifeWatch, שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב ואנשים הסובלים מבעיות שינה, תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, לאחר מאבק שליטה שלווה בהדחתו מניהול החברה שהקים.