ניופאן מסכמת שנה של זינוק במכירות, בעיקר במוצרים לבישול ולאפייה

פתאום כולם נהיו שפים, ויש מי שנהנה מזה: בסימן זינוק ברכישות של מוצרי חשמל (בעיקר לבישול), ניופאן מרחיבה את פורטפוליו המוצרים שלה ומשיקה קטלוג חדש • "סגרנו שנת שיא במכירות של KitchenAid"

מוצר של המותג KitchenAid / צילום: יח"צ ניופאן
מוצר של המותג KitchenAid / צילום: יח"צ ניופאן

פתאום כולם נהיו שפים, ויש מי שנהנה מזה: בסימן זינוק ברכישות של מוצרי חשמל (בעיקר לבישול), ניופאן מרחיבה את פורטפוליו המוצרים שלה ומשיקה קטלוג חדש. ניופאן משמשת כיבואנית של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה של 21 מותגים, בהם KitchenAid, טפאל, Bose, טושיבה, Haier, Canon, מולינקס ועוד.

שני מותגים שצירפה החברה לפורטפוליו שלה הם Scholtes (מוצרי החשמל בנישת היוקרה) ו-Hoover (מכונות כביסה ומייבשים). החברה מוכרת כ-2 מיליון מוצרים בשנה, ומחזור המכירות שלה מוערך ב-800 מיליון שקל.

ירון צפדיה, מנכ"ל משותף בניופאן, הגדיר את שנת הקורונה כ"שנה חזקה עם ביקושים ערים", כשהוא שם דגש על מוצרים לאפייה ולבישול ביתי. "סגרנו שנת שיא במכירות של KitchenAid", אמר צפדיה, כשהוא מתייחס לגידול של 70% במכירות של מותג המיקסרים מארה"ב בשנה האחרונה.

"היו חוסרים משוגעים ורשימות המתנה בלתי נגמרות", אומר צפדיה לגלובס, ומפרט כי החוסרים נבעו מהפסקות ברצף הייצור לצד זינוק בביקוש ברמה העולמית. לדבריו, "הגענו למצב שבו ביצענו שילוח אווירי למוצר ששוקל 18 ק"ג, בעלויות חריגות".

החוסרים, מסביר צפדיה, הובילו גם למחיקה כמעט לחלוטין של היבוא המקביל (שנעשה דרך ספקים ממדינה אחרת) בכל הקטגוריות. "עכשיו כשהמלאי חוזר, יחזור גם היבוא המקביל", הוא אומר, ומחדד כי "אנחנו דואגים להיות תחרותיים מול זה, ולראיה - מסרנו השנה 2 מיליון מוצרים שנכנסים לשקע חשמלי".

אל מול הביקוש הגואה למיקסרים ולמעבדי מזון, מוצרים שהביקוש אליהם ירד בתקופת הקורונה כללו מגהצים ומצלמות מקצועיות. הנימוק: בשעה שצרכנים ישבו בבית, נעלם הצורך בגיהוץ של בגדים לעבודה או בציוד צילום שלרוב הביקוש אליו עולה לפני נסיעות לחו"ל.

מוצרים נוספים שנהנו מצמיחה בתקופת הקורונה  כוללים מחשבים ניידים, שהמכירות שלהם בתחילת הקורונה, במותג אייסר, זינקו על-פי צפדיה ב-400%; מסכים - לצפייה ולטובת גיימרים; וגם עולמות הקירור, כלומר מזגנים.

בסגמנט הזה משתף צפדיה אתגר: "זה ענף ששולטות בו שתי יצרניות בערך ב-90% מהשוק (תדיראן ואלקטרה). הצלחנו להגיע עם מזגני האייר לנתח של 5%, ונכפיל אותו תוך חמש שנים. בשנה שעבר מכרנו 40 אלף מזגנים לשוק הביתי (להבדיל מסגמנט הקבלנים, שם יש נוכחות דומיננטיות ליצרניות מקוריאה, LG וסמסונג)".

לשאלה עד כמה הביקוש למוצרי המטבח השפיע על המחיר, משיב צביקה גיור, בעלי ניופאן, כי "העלנו מחירים בשוליים", כשהוא מודה כי לכאורה עקומת הביקוש אפשרה לייקר בשיעורים גבוהים יותר. "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלכל שבת יש מוצאי שבת, ולכל קורונה יש מוצאי קורונה ,ומתוך ראייה לטווח ארוך, החלטנו לא להעלות את המחירים חרף הביקוש העצום".

גיור מדגיש כי הביקוש למוצרי חשמל בישראל הוא קשיח לאורך השנים, גם לאור תדירות ההתחדשות במוצרי חשמל, בהלימה לטכנולוגיות המתחדשות ולשחיקה במחיר. אותו ביקוש יציב גדל כשכולנו היינו סגורים בבית.

"יש שלוש צלעות במשולש המכירות של מוצרי החשמל", אומר גיור. "צלע אחת היא לעיצוב, השנייה היא לטכנולוגיה, והשלישית היא למחיר. נושא נוסף שמתחיל לקבל חשיבות אצל הצרכנים הישראלים מתייחס גם לדירוג האנרגטי. אנחנו רואים יותר ויותר צרכנים ששואלים על החיסכון באנרגיה של מוצרים, כשהם יוצאים מנקודת הנחה שמוצר חסכוני הוא ידידותי יותר לסביבה. אירופה מובילה בעניין הזה, אבל זה מתחיל לחלחל גם פה, וזה נהדר".

גיור מעריך כי באופן כללי 15% ממכירות מוצרי החשמל נעשות אונליין - בקטגוריות מסוימות דוגמת אוזניות השיעור הזה יכול לגדול ל-30%. מכירות האונליין כצפוי זינקו בתקופת הקורונה: "הגרף קפץ כמה שנים קדימה בתחזיות שלו. עם פתיחת החנויות הפיזיות אנחנו רואים שהעלייה נמשכת גם אם היא מתונה יותר. בתחום מוצרי החשמל אנשים עדיין אוהבים לבוא לחנויות ולהרגיש את המוצרים".

בעולמות האונליין, צפדיה מסביר כי ניופאן מעדיפה לפעול בעיקר דרך משווקים אחרים (שופרסל, וואלה!שופס, KSP), והיא פחות דוגלת במכירה ישירה לצרכן באונליין. ניופאן משווקת גם באתר משלה, אולם על-פי צפדיה, מדובר במכירות שוליות. בממשק מול הצרכן ניופאן עוסקת באספקה של חלק מהמוצרים.

צפדיה מספר על הצורך להגיב מהר לדרישות המשתנות של השוק, ששמו כאמור בפוקוס את מוצרי האפייה והבישול הביתי. לדבריו, "המודעות לכך גדלה עוד לפני הקורונה גם לאור תוכניות הבישול הרבות, אבל הקורונה הובילה לשים בפרונט ובמהירות מוצרים שיענו על הביקוש דוגמת אלה של מולינקס".

הצורך להגיב לתנאים המשתנים של השוק הובילו גם להכנסת המותג Scholtes (ששווק בעבר בישראל). "זיהינו ביקוש למוצרים שהם ברמת מחיר בינוני-גבוה, בעיקר בעולמות של המטבח האינטגרלי", הוא אומר.

בין הגימיקים החדשים שמשיקה ניופאן: משקפי עם רמקולים מובנים של Bose, שואבי אבק מבית טפאל ומכונות כביסה של האייר.

החברה השיקה תערוכה, לראשונה מאז הקורונה, ובקרוב תערוך אירוע גדול ל-200 עובדיה, כדי "לחגוג את הישגי השנה שהייתה ולקראת ההישגים בשנה שתגיע".