מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי התפטר מתפקידו

לוי נכנס לתפקיד לפני כשנה, כשנבחר על ידי שר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין כמחליפו של משה בר סימן טוב • טרם נודע מי יחליף אותו בתפקיד

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי / צילום: ברזילי
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי / צילום: ברזילי

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הודיע על התפטרות מתפקידו. לוי נכנס לתפקיד לפני כשנה, כשנבחר על ידי שר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין כמחליפו של משה בר סימן טוב. טרם נודע מי יחליף אותו בתפקיד. לפני כניסתו לתפקיד, שימש לוי מנכל בית החולים ברזילי.

לוי התמודד מאז הכניסה לתפקיד עם מגפת הקורונה, כולל עם התפרצויות משמעותיות שכללו שני סגרים ומבצע חיסונים מוצלח שהקיף מיליוני אנשים בזמן קצר.

"ברצוני להודיע שאני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון", כתב לוי במכתב ההתפטרות שלו, שבו פירט את הנושאים בהם עסק בחודשים האחרונים בתפקידו כמנכ"ל. "אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגפת הקורונה. עד לבחירת מנכ"ל מטעמך אמשיך לקדם ביתר שאת את נושא חיסוני בני הנוער, ואת ייצוב המערכת בנתב"ג כמובן במטרה לצמצם את התחלואה, כמו גם שאר הנושאים בהם אני עוסק".

בימים האחרונים, עלה מספר מאומתי הקורונה ליום ליותר מ-100 בני אדם בממוצע. אף שהתחלואה הקשה בבתי החולים נותרה יציבה, במשרד הבריאות תחת לוי החליטו להשיב את חובת המסכות בשטחים סגורים.

למרות שישראל ריסקה את גרף התחלואה, השינוי שחל בימים האחרונים נבע מפרצה בנתב"ג, וחוסר אכיפה מצד המדינה. היום (א'), הודיע שר הבריאות ניצן הורביץ כי "הפירצה בנתב"ג נסתמה", וכי הפיקוח על הבידודים יוחמר.