סלקום דורשת להוציא את אקספון למכירה במכרז

החברה הגישה תגובה לבית המשפט בעקבות עסקת אקספון-שמעיה רייכמן, שבה היא טוענת כי מדובר בעסקה מניפולטיבית שנועדה להבריח נכסים

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת סלקום הגישה את עמדתה לבית המשפט בתגובה לעסקת אקספון-שמעיה רייכמן. סלקום טוענת כי מדובר בעסקה מניפולטיבית, והיא דורשת שמנהל ההסדר שמינה בית המשפט יוציא את אקספון למכירה, על-מנת שגורם אחר ייכנס בנעליה.

במסגרת העסקה, חזי בצלאל, הבעלים של אקספון, מכר את פעילות החברה לשמעיה רייכמן בתמורה ל-330 מיליון שקל. הפעילות נמכרה תוך שבצלאל מתחייב להחזיר את כל החובות לנושים, כולל לסלקום - עימה יש לו סכסוך משפטי על המשך השותפות ברשת במסגרת הסכם בין החברות.

בצלאל מבקש לצאת מההסכם ולמעשה לצאת מכל הפעילות שלו בתחום התקשורת, וזאת בטענה כי סלקום היא זו שהפרה את ההסכם, ואקספון אינה יכולה להמשיך ולשלם את הסכומים שסלקום דורשת ממנה במסגרת הסכם השותפות.

נראה כי בצלאל שואב עידוד מהעובדה שבית המשפט ביטל את העיקולים שהוטלו על אקספון לבקשת סלקום, והוא ככל הנראה מעריך כי בית המשפט יאשר את ההסכם עם שמעיה רייכמן, במסגרתו סלקום תקבל את התשלום עבור חובותיה של אקספון עד עתה.

לבקשת אקספון מונה מנהל הסדר, וכעת צפוי להתקיים דיון בעוד יומיים, ובו הצדדים יביעו את עמדתם.

לטענת סלקום, מדובר בבקשה מניפולטיבית ותכסיסנית לעיכוב הליכים, שמטרתה היחידה היא לחמוק מהתחייבויותיה כלפיה כנושה העיקרי. החברה טוענת כי אקספון מסתירה במכוון את תנאי עסקת מכירת הפעילות, באופן שמעלה חשש ממשי כי עסקה זו נועדה להונאת הנושים ולהברחת נכסים, וכי מדובר בהונאה ובהטעיה של בית המשפט.

עוד מציינת סלקום כי היקף החובות של אקספון כלפיה היום עומד על 110 מיליון שקל, אך ההתחייבות של בצלאל כלפיה במסגרת הסכם השיתוף עומד על 1.1 מיליארד שקל.
החברה מבקשת להפקיע את סמכויות הדירקטוריון של אקספון שיועברו למנהל ההסדר.

כמו כן היא דורשת כי הפעילות תוצא למכירה על דרך של התמחרות למרבה המחיר, תוך שהפעילות כפופה להסכם השיתוף עם סלקום וכדי למקסם את היקף פירעון החובות לנושים.