פרשת הבונוסים בבזק תקועה: ההנהלה מנסה להימנע מתביעות

בכירים, שנדרשים להשיב בונוסים בעקבות תיקון הדוחות הכספיים, מאיימים לתבוע בגין פגיעה בשמם הטוב • הנהלת החברה חוששת שתידרש למתקפת נגד

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: יונתן בלום

פרשת השבת הבונוסים של בכירי בזק בינלאומי לשעבר תקועה, ונדמה שבקבוצת בזק היו שמחים להוריד אותה מסדר היום, אלמלא החשש מפני תביעות משפטיות. לגלובס נודע כי מאז שהבכירים השיבו שהם מסרבים להחזיר את הבונוסים, לא אירע דבר ובבזק בינלאומי לא ממהרים לתבוע.

הדרישה להשבת בונוסים באה לאחר שהתגלו אי-סדרים בדוחות הכספיים של בזק בינלאומי, שאילצו אותה לשערך מחדש את הדוחות בשנים האחרונות. המשמעות בנוגע לבונוסים היא שהם חולקו שלא על בסיס תוצאות אמת, וברגע שהדוחות תוקנו - התברר שבכירי החברה לא זכאים להם.

מנסים להימנע מתביעות

כפי שנחשף בגלובס, בכירי החברה, כולל המנכ"ל לשעבר של בזק בינלאומי מוטי אלמליח, סירבו באופן תקיף להשיב את הכסף. לגלובס נודע שחלק מהגורמים אף איימו לתבוע את בזק בינלאומי על חשיפת שמם והפגיעה במוניטין שלהם. קבוצת בזק שכרה את עו"ד אשר חלד, וועדת התגמול בדירקטוריון עוסקת בנושא.

הפרשה מעוררת אי נוחות רבה בקבוצת בזק ונדמה שיותר מכל היו שמחים אילו ניתן היה להסיר את הנושא מסדר היום ללא תביעות משפטיות. כרגע בקבוצה שוקלים האם וכיצד להמשיך את הטיפול בפרשה. יש הסבורים שהמשך ההליכים יוביל בהכרח לתביעות משפטיות שיתמשכו שנים והחברה תהיה חשופה לתביעות נגדיות מצד הבכירים דבר שעשוי לזעזע את המערכת.

יש גם מי שקורא לסיים את הפרשה בלי להגיש תביעות ולרדת מכל הנושא לגמרי, גם אם יש סיכון משפטי בכך שהחברה תיתבע על ידי צדדים שלישיים, שיטענו שחובתה להשיב את הכספים לבעלי המניות, שכן הוא ניתן שלא על בסיס תוצאות אמת.

תגובת בזק

על פי הערכות של גורמים בקבוצה, ייעשה ניסיון פשרה מול חלק ממקבלי הבונוסים הכבדים, ואילו אותם גורמים שקבלו סכומים יותר משמעותיים ושיסרבו להחזיר את הכסף, ההליכים מולם יימשכו.

השבה של בונוסים שמבחינת הבכירים התקבלו כדת וכדין היא אירוע חריג במיוחד במידה ויגיע לתביעות בבית משפט שכן הבכירים טוענים שעבורם מדובר בעמידה ביעדים שהציבו להם ולכן אם היו אי סדרים כספיים הם לא אחראיים לכך.
נזכיר כי העובדים מבזק בינלאומי שנשארו בחברה, כולל המנכ"ל רן גוראון, השיבו את כספי הבונוסים. מבזק נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבירור.