בקרוב תשלמו יותר על הטלפונים של סמסונג - וזו הסיבה

חשש בקרב המפעילים מפני עליות מחירים במוצרי סמסונג • הסיבה: הקורונה שפוגעת במפעלי ייצור השבבים • מקורות מקרב המפעילים טוענים כי עדיין לא קבלו הודעה על העלאות מחיר - אבל לא בלתי נמנע שזה יקרה

הקורונה פוגעת במפעלי ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy
הקורונה פוגעת במפעלי ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

בקרב המפעילים הסלולריים והן בקרב המשווקים הגדולים בישראל ניכר החשש מפני האפשרות לעליית מחירים בטלפונים סלולריים מתוצרת סמסונג. הסיבה היא המחסור המסתמן בערכות שבבים כתוצאה מסגירה לסירוגין של מפעלי ייצור שבבים של סמסונג בוויטנאם בשל גל הקורונה המתפרץ.

בישראל כרגע המפעילים לא קבלו הודעה על העלאת מחירים צפויה, ואולם הפער בין הביקושים להיצע עשוי להוביל להעלאת מחירים בלתי מתוכננת.

בקרב המפעילים שוררת דאגה מהנושא, וחלקם מדגישים כי העלאת מחיר היא כמעט עובדה מוגמרת. גם קונים שביקרו בחנויות משווקים בימים האחרונים שמעו מהמוכרים כי מחירי חלק מהדגמים של סמסונג כבר התייקרו.

אלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה, אמר לגלובס: "ההשפעות של משבר הקורונה עדיין מלוות אותנו, גם אם נדמה שהעולם חוזר לשגרה. בהיבטים של ייצור מעבדים מדובר בתהליכים ארוכי טווח, שאת השפעותיהם אנו חווים כעת יותר מתמיד. למחסור העולמי במעבדים ובשבבים הייתה השפעה ניכרת בשנה החולפת, אפל נאלצה לדחות את השקת אייפון 12, המחסור הורגש גם בהשקות של סדרת גלקסי 21".

בתגובה לשאלה בדבר האפשרות לעיכובים שיביאו להעלאת מחירים אמר: "בימים אלה אנו עדים שוב לעיכובים באספקות סמסונג שילוו אותנו בחודשים הקרובים בדגש על סדרת מכשירי A. דינמיקה מובילה בישראל במכירות סמסונג וערוכה עם מלאי, ונדאג להישאר אטרקטיביים גם בגזרת המחיר.

"עלויות ההובלה שהתייקרו, לצד המחסור העולמי במעבדים, השפיעו על עליית מחירי הציוד", הוסיף. "לצד זה יש אפקט מקזז עם היחלשות הדולר לאורך השנה החולפת, כך שעד כה הצלחנו לספוג את העלייה מבלי שתתגלגל לצרכן הישראלי, ואנו עושים את מירב המאמצים להמשיך. אנו פוגשים את החסר גם בעולמות נוספים כמו אקסבוקס וב- PS5 מסכי טלוויזיה, מדפסות ועוד".