שירותי הסעדה למקומות עבודה ב-50 מיליון שקל: הראל ויזל נכנס לתחום המזון

קבוצת משקיעים בהובלת פועלים אקוויטי, קבוצת הראל ביטוח ופיננסים והראל ויזל רוכשת 49% מזרוע ההסעדה של חברת ירזין-סלע • הקבוצה שילמה 50 מיליון שקל, מה שמקנה ערך של 100 מיליון שקל לחברה • זרוע המסעדות של ירזין-סלע לא כלולה בהסכם

מימין: קובי שלום, בן המבורגר, יאיר המבורגר, גדעון המבורגר, מישל סיבוני, האחים ירזין, יובל סלע, הראל ויזל, דב קוטלר / צילום: שלומי יוסף
מימין: קובי שלום, בן המבורגר, יאיר המבורגר, גדעון המבורגר, מישל סיבוני, האחים ירזין, יובל סלע, הראל ויזל, דב קוטלר / צילום: שלומי יוסף

ויזל נכנס לתחום המזון: קבוצת משקיעים בהובלת פועלים אקוויטי (לשעבר פועלים שוקי הון), קבוצת הראל ביטוח ופיננסים והראל ויזל, רוכשת 49% מזרוע ההסעדה של חברת ירזין-סלע ניהול והחזקות. בפעילותה מספקת החברה שירותי הסעדה לחברות ובעיקר לסטארט-אפים בארץ ובעולם כך למשל בצרפת, גרמניה, רומניה, אוקראינה וארה"ב. פעילות המסעדות של החברה שהחלה לפני 30 שנה, לא נכללת בעסקה.

הקבוצה שילמה 50 מיליון שקל, מה שמקנה ערך של 100 מיליון שקל לחברה. הפועלים שוקי הון והראל ביטוח יחזיקו 19.5% כל אחד, בעוד שהראל ויזל (יחד עם גורם נוסף) יחזיק ב-10%. הניהול יישאר בידי האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע, שיחזיקו ב-51% מחברת ההסעדה.

נושא ההסעדה בסטארט-אפים הוא חלק מהותי מהמיתוג של החברות, שמחפשות אחר איכות ומענה לטרנד הבריאות כחלק מהמוצר שהם מציעים לעובדים במסגרת התחרות על גיוסם. בין השאר מספקת החברה שירותי הסעדה לחברות אפל, פלייטיקה, גוגל ופייסבוק. פעילות ההסעדה קמה לפני כעשור.

זרוע המסעדות של האחים ירזין שהוקמו לאורך השנים ואשר לא נכללת כאמור בעסקה כוללת את קפה איטליה, מגזינו, זוזוברה, צימיצ'נגה, מנדלבאום ובירנבאום, טקריה, מוזס, עד העצם (שנמכרה) וטוני וספה.

יובל סלע, מנכ״ל ירזין-סלע, מסר כי החברה דחתה מספר הצעות לאורך השנים וכי "זאת הפעם הראשונה שאנו מקבלים הצעה שמתאימה בדיוק לדי.אן.איי של החברה. בבסיס העסקה עמד הרצון לשמור על הייחוד שלנו. מחד, שביעות רצון הלקוח ומועסקיו (הסועדים) מבלי להתפשר על איכות ושירות ומאידך, להמשיך לצמוח ולהתפתח".

את העסקה ליוו עו"ד אהוד גינדס (גולדבלט, גינדס, יריב עו"ד) מטעם המוכרים ועו"ד אלית אלקון (גורניצקי עו"ד) מטעם הרוכשים.