קבוצת קס תשקיע 30 מיליון שקל ביצירת תוכן לילדים ונוער

פיתוח פלטפורמות התוכן החדשות של קס נועד לקדם את פארק השעשועים Magic Kass שבנתה הקבוצה במישור אדומים בהשקעה של חצי מיליארד שקל • וגם: שיתוף-פעולה בין בנק ירושלים להכשרת היישוב, והיועצת שעברה מהבית הלבן לחברת פינטק ישראלית • אירועים ומינויים

פארק השעשועים Magic Kass / צילום: יח"צ
פארק השעשועים Magic Kass / צילום: יח"צ

קבוצת הנדל"ן קס, בבעלות חנוך קס, שולחת זרועות לכיוונים חדשים - ותשקיע כ-30 מיליון שקל בהקמת פלטפורמות תוכן דיגיטלי לילדים ונוער. החברה פיתחה תשתית תוכן דיגיטלי הכוללת אפליקציה, ערוצי יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, ותתחרה בכל ערוצי התוכן והמדיה לצעירים.

קס, 38, הוא יזם נדל"ן מהחברה חרדית, וקבוצת ההשקעות שהקים פועלת בישראל ובגיאורגיה. מלבד נדל"ן, היא משקיעה גם בתשתיות ובטכנולוגיות. פיתוח פלטפורמות התוכן החדשות נועד לקדם את פארק השעשועים Magic Kass שבנתה הקבוצה במישור אדומים בהשקעה של חצי מיליארד שקל, אשר אמור להיפתח במהלך הקיץ הקרוב.

בחברה מסבירים את המהלך, בין היתר, בכך שכיום הנדל"ן המסחרי "נמצא בעודפים שהולכים וגדלים משנה לשנה. עולם המסחר נהיה מאתגר ופחות יציב, וביחד עם עובדה שבעשור האחרון כמעט ולא היו השקעות בתחום הבידור לילדים בישראל, התקבלה ההחלטה לבנות קונספט ייחודי בארץ".

כראוי למי שפונה לקהל הצעיר, במג'יק קס יעבדו עם יוטיוברים ומשפיענים שייקחו חלק בהפקת הפורמטים השונים. במסגרת ההשקה כבר עלתה לערוצי התוכן החדשים סדרת מקור בהשקעה של כמיליון שקל בכיכובם של כמה מכוכבי הרשת המובילים בישראל.

בהמשך יוצעו תכנים מקוריים ובלעדיים נוספים, שיעלו לצפייה ללא עלות, כחלק מחוויה משלימה של פארק השעשועים - כפי שנעשה בדיסני קרטונס ובניקולידאון. הכוונה היא להופעות של כוכבי הסדרות, הופעות חיות של זמרים מובילים, אירועי גיימרים, מפגשים עם כוכבי ספורט ועוד.

בראש חברת התוכן ופארק השעשועים תעמוד קארין לרום נוי, שעד לאחרונה כיהנה כסמנכ"לית הדיגיטל בקבוצת המגזינים של "ידיעות אחרונות". קודם לכן הייתה סמנכ"לית מוצר ותוכן באפליקסטר, וסמנכ"לית התוכן של לוגיה.

לדברי לרום, "הערוץ נבנה מתוך הבנה של צריכת התוכן בקרב ילדים ובני נוער, הודות לעבודת שטח יסודית וקבוצות מיקוד שערכנו. אנחנו רואים את התוכן הדיגיטלי כמוצר עצמו, ולא כתוצר נלווה, ונעסוק גם ביצירת תוכן עתידני המשלב ריאליטי ומציאות רבודה".

אזור התעשייה

שובל ונמרודי בשת"פ

בנק ירושלים פתח סניף חדש במגדל הכשרת היישוב שבמתחם העסקים BBC בבני ברק. היקף העסקה בין שני הצדדים עומד על 12 מיליון שקל ל-15 שנים. במסגרת החוזה שכר הבנק, שהעביר את הסניף ממרכז העיר למתחם העסקים, שטח של כ-310 מ"ר.

בנק ירושלים נמצא בשליטת יצוא חברה להשקעות בע"מ, חברה ציבורית בבעלות משפחת שובל. הכשרת היישוב, בשליטת עופר נמרודי, מקימה בימים אלה את מתחם BBC הכולל שלושה מגדלים: הכשרת היישוב (40 קומות, מאוכלס), שבעת הכוכבים (52 קומות) וקומפלקס רפואי מודרני (20 קומות). 

עופר נמרודי מנכ"ל הכשרת היישוב, זלמן שובל מבעלי בנק ירושלים, אברהם רובינשטיין ראש עיריית בני ברק, וגיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים / צילום: יוסי צבקר
 עופר נמרודי מנכ"ל הכשרת היישוב, זלמן שובל מבעלי בנק ירושלים, אברהם רובינשטיין ראש עיריית בני ברק, וגיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים / צילום: יוסי צבקר

מאובמה לפינטק הישראלי

חברת הפינטק Melio גייסה את שרה בארד, בכירה לשעבר בסוכנות לעסקים קטנים של ארה"ב בזמן כהונתו של ברק אובמה כנשיא, כדי שתוביל את התקשורת והדוברות של החברה.

בארד מונתה בזמנו על ידי ממשל אובמה לתפקידה ב-SBA, שבמסגרתו הייתה אחראית על יחסי הציבור וניהלה את הקשרים עם הקהילות השונות בארה"ב. קודם לכן היא שימשה כיועצת של הילרי קלינטון, והייתה אחראית לגיוס כספים במסעות הבחירות של אובמה.

שרה בארד עם הנשיא ביידן ואשתו / צילום: הבית הלבן
 שרה בארד עם הנשיא ביידן ואשתו / צילום: הבית הלבן

בישראל ניהלה בארד את התקשורת ויחסי המשקיעים של קרן הון הסיכון טריונצ'רס, וכן עבדה כיועצת לפיתוח עסקי במרכז לחדשנות דיגיטלית בביה"ח שיבא.

חברת Melio הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי היזמים מתן בר, זיו פז ואילן אטיאס. פלטפורמת תשלומי ה-B2B של Melio הותאמה במיוחד לצרכים של עסקים קטנים מול הספקים שלהם. החברה גייסה 256 מיליון דולר, והיא מעסיקה 320 עובדים במרכז הפיתוח בישראל ובארה"ב. בימים אלה היא ממשיכה לגייס עובדים לפיתוח המוצר והדאטה.

מצנח הזהב

שי עמיר, 48, מונה למשנה למנכ"ל עדיקה. ליאת ויסבורד מונתה למנהלת השיווק של החברה.

עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום, יקודם לתפקיד סמנכ"ל השיווק של קבוצת עזריאלי; דניאל קורן, מנהל הסחר האלקטרוני של שופרסל, יחליף אותו בתפקיד.

דביר דורון מונה לסמנכ"ל הפיתוח העסקי של פעילות ה-License בחברת ההייטק EX.CO (לשעבר פלייבאז).

בקבוצת הנדל"ן More מינו את טל צוראל למנהל אגף תכנון, ייזום והשבחה.

סתוית גליקמן מונתה למנהלת פיתוח השיווק של יקב רמת הגולן.

ערן בן בסט, 46, מונה לסמנכ"ל מכירות ושיווק חברת משגב שיווק מתחמי מגורים.

חדשות טובות

חברת Tech Together גייסה למעלה מ-350 אלף שקל עבור ילדי עמותת Make A Wish, באמצעות "טק אה וויש" - ליגת האלופות של ענף ההייטק הישראלי.

בטורניר לוקחות חלק כמה מחברות ההייטק המובילות בישראל ובעולם, ובהן וויקס, פלייטיקה, פאלו אלטו, איירון סורס ו-BigID. אירוע הגמר הגדול יתקיים מחר, חמישי (1.7), ויתקיים בו משחק ראווה עם שחקני עבר נגד נבחרת הייטק, המורכבת מכלל הקבוצות המשתתפות.

עד היום נאספו באירועי הספורט שיזמה Tech Together קרוב למיליון שקלים. לדברי דור לידג'י, מנכ"ל וממייסדי החברה, "כאדם פעיל ספורטיבית, וכמתנדב פעיל בעמותה, היה לי תמיד חשוב לקדם את הספורט והנתינה. אני בטוח שהטורניר הוא רק ההתחלה שלנו לקראת יוזמות נוספות, שיחברו בין חברות ההייטק לעמותות שונות, בישראל ובעולם".

חדשות טובות 2

הקרן הישראלית לערבות הדדית גייסה כ-22 מיליון שקל לטובת נפגעי הקורונה הכלכלית וחיזוק תושבי הדרום. בין יוזמי הקרן חמי פרס, אהובה ינאי וגדי אייזנקוט, המשמש כיו"ר הוועדה הציבורית של הקרן. הסכום גויס מאלפי תורמים ומ-83 חברות וארגונים, ובזכותו העניקה הקרן סיוע ל-9,200 משפחות, "תוך מינימום בירוקרטיה, מקסימום דיסקרטיות וכיבוד מקבלי המענקים".

חדשות טובות 3

מסעדת נינה ביאנגה השיקה סדרת יינות מיקב יפו, שכולו מחווה לנשים אייקוניות שעשו היסטוריה בקידום מעמד האישה. היינות יימכרו במחיר של 120 שקל לבקבוק, וכל הרווחים יועברו לפורום מיכל סלה. באירוע ההשקה של הפרויקט נכחו לילי בן עמי, יו"ר פורום מיכל סלה, תהילה מזרחי, מנהלת גיוס המשאבים של הפורום, ליאור נעים, בעל המסעדה, ודור איטח שמנהל אותה. "הודות לפעילויות כאלה, המשאירות את הנושא על סדר היום הציבורי, נוכל ביחד לפעול להשגת היעד - אפס נרצחות בשנה", אמרה בן עמי באירוע.