בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: פייסבוק התחזקה, וולגרינס נפלה 7.4%

הדאו ג'ונס הוסיף כ-0.4%, S&P 500 כ-0.5% והנאסד"ק התחזק ב-0.1% • 130 מדינות הודיעו שהן תומכות במס החברות הגלובלי • הפוטסי בלונדון התקדם כ-1.3%, הקאק 0.7% • מספר תביעות האבטלה השבועיות בארה"ב נמוך מהצפי

וול סטריט, ניו יורק
וול סטריט, ניו יורק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:05

וול סטריט ננעלה בירוק הערב, כאשר הדאו ג'ונס הוסיף כ-0.4%, S&P 500 כ-0.5% והנאסד"ק, שלאורך היום נסחר ביציבות, התחזק ב-0.1%.

מניית וולגרינס בוטס, רשת בתי המרקחת האמריקאית, נפלה 7.4%, על אף שפרסמה תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. מיקרון ירדה 5.7%, וול מארט איבדה 1.3%, גולדמן זאקס כ-1.2%. פייסבוק הוסיפה כמעט 2% לשוויה.

21:45

נפט מסוג WTI מתייקר ב-2.3% ומחירו עומד כעת על 75.1 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט עולה 1.4%, לרמה של 75.7 דולר לחבית. הזהב נסחר בעלייה קלה, וחוזה לחודש אוגוסט נמכר תמורת 1,773 דולר לאונקייה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קטנות, כאשר הביטקוין נסחר סביב 33.5 אלף דולר.

21:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים קלות בהובלת S&P 500 שעולה כ-0.4%. הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.2%, הנאסד"ק נסחר ביציבות.

בין המניות שרושמות ירידות בולטות הערב אפשר לציין את אפלייד מטיריאלס (3.1%-), החברה הסינית למסחר אלקטרוני פינדודו (3.7%-), מיקרון (5.9%-) וקוינבייס (3.8%-). מנגד, פייסבוק מתחזקת ב-1.6%, אנבידיה עולה 1.2%, נייקי  ואורקל מוסיפות כ-1.9%.

אפליקציית המסחר המקוון רובין הוד נערכת להנפקתה בנאסד"ק, וחשפה בתשקיף שהגישה היום לרשות ניירות ערך האמריקאית את נתוני הצמיחה שלה בזמן המגפה. החברה, שבכוונתה לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה הראשונית לציבור, חשפה שהיא מנהלת נכסים בהיקף של 80 מיליארד דולר, וזאת לעומת 19.2 מיליארד דולר בלבד בחודש מרץ אשתקד. גם מספר המשתמשים (ממומנים, בעלי חשבון בנק מקושר) זינק ועמד על 18 מיליון - גידול של יותר מ-150% בהשוואה ל-7.2 מיליון משתמשים פעילים בשנת 2020.

20:05

130 מדינות תומכות ביוזמה האמריקאית שאומצה על ידי ה-G7 - להטיל מס חברות גלובלי מינימלי של 15%, וכן למסות באופן חדש את פעילות התאגידים הרב-לאומיים הגדולים ביותר הפועלים ברחבי העולם; כך דווח הערב בתום דיונים בנושא במסגרת ה-OECD. לפי הדיווחים, כל מדינות ה-G20, כולל הודו וסין, יתמכו ביוזמה החדשה, שפרטיה יובאו לאישור בפגישה של שרי האוצר של הארגון ב-9 ביולי. קומץ מדינות שבהן שיעור מס החברות נמוך יותר - כמו אירלנד, הונגריה וברבאדוס - עדיין מתנגדות לרפורמה. 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, כאשר מדד הפוטסי בלונדון התחזק בכ-1.3%. הקאק הצרפתי עלה 0.7%, מדד הדאקס הגרמני עלה 0.5%.

ארה"ב עברה למגמה מעורבת, שכן בעוד S&P 500 ודאו ג'ונס מתקדמים 0.2%, הנאסד"ק נחלש בשיעור דומה.

חברת הטכנולוגיה מיקרון מאבדת יותר מ-5%, עליבאבא משילה 2%. וולגרינס ממשיכה לצנוח. פייסבוק, טסלה, אנבידיה ואינטל זוכות לעליות קלות, אורקל מתחזקת ב-1.8%. פייזר עולה 0.8%.

17:55

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. S&P 500 מתחזק ב-0.3%, הדאו ג'ונס ב-0.2%. הנאסד"ק נסחר ביציבות.

בולטות לחיוב מניות נייקי, שברון, אמריקן אקספרס ונטפליקס. מנגד, וולגרינס ממשיכה בנפילה (6.8%), מודרנה מאבדת 2%, וולמארט נסוגה 0.8%. המתחרה הסינית של אובר, אפליקציית שיתוף הנסיעות דידי, מזנקת מעל 12% ביום המסחר השני שלה, לאחר שהונפקה בניו יורק לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר.

גם באירופה נמשכות העליות, והן גוברות: הפוטסי מתחזק כבר ב-1.1%, הקאק בקרוב ל-0.8% והדאקס ב-0.5%. בנק סטנדרט צ'רטרד הבריטי מטפס כ-3%.

16:35

פתיחה ירוקה בוול סטריט, עם עליות של עד 0.1% במדדי S&P 500 (שרושם שיא חדש), הדאו ג'ונס והנאסד"ק. ראסל 2000 מתקדם 0.3%.

רשת בתי המרקחת האמריקאית וולגרין בוטס אליאנס  מאבדת 6% לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים, וזאת על אף שדיווחה על עלייה בהכנסות ועל מעבר מהפסד לרווח.

באירופה נמשכות עליות השערים, כאשר בפרנקפורט בולטות לחיוב סימנס אנרגיה שמטפסת 2.6%, באייר שעולה 1.2%, אדידס שמתחזקת ב-0.8% ודויטשה בנק שעולה 0.7%. בלונדון בנק לוידס מוסיף 1.1% במחזור מסחר גבוה מאוד וקבוצת התעופה IAG מזנקת 3.5%.

15:45

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים, כאשר הדאקס מוסיף 0.15%, הקאק עולה כ-0.5% והפוטסי מתחזק ב-0.8%. עליות נרשמות גם בבורסות מדריד, מילאנו, אמסטרדם וציריך. המדד הוינאי ATX עולה 1.5%.

מאקרו ארה"ב: 364 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה הוגשו בארה"ב בשבוע החולף, כ-30 אלף פחות מהצפי ו-51 אלף פחות מהנתון של השבוע הקודם.

15:10

מגל מדווחת היום על השלמה מוצלחת של מכירת חטיבת הפרויקטים שלה לאירונאוטיקס, וכי החלה בצעדים ראשוניים לשינוי שמה ל-Senstar Technologies. מגל קיבלה 35 מיליון דולר במזומן במועד הסגירה.

14:00

מגמה מעורבת במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. במסחר המוקדם רושמות עליות בולטות מניו NIO, סנטינל וואן ו-AMC.

12:25

בסקירת המט"ח החודשית של הבנק השוויצרי המתמחה בבנקאות פרטית לומברד אודייר (Lombard Odier) התייחס וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המט"ח של הבנק,   לדולר וגם לשינויים במחירי הנפט והזהב.

"המהלך הנצי והמפתיע של הפד הביא לתמחור גבוה יותר של ציפיות העלאת הריבית והתחזקות הדולר. כעת אנו מצפים שהעוצמה הנוכחית של הדולר תשמר בטווח הקרוב. בהסתכלות על הטווח הבינוני, הדולר עדיין מתומחר יתר על המידה, מכיוון שהאינפלציה הגבוהה מהרגיל נוגסת בתשואות הריאליות בארה"ב", הוא כותב.

קיונאקיס התייחס גם לשינויים במחירי הזהב והנפט: "הפתיחה המחודשת שמתרחשת בכל רחבי העולם מעידה על דרישה חזקה לנפט. ובכל זאת, אנחנו רחוקים ממצב של מחסור בהיצע. ה-OPEC + ממשיך להגדיל את הייצור, בהתאם לביקוש. לדעתנו, הסיכון העיקרי לשווי הנפט הוא האפשרות של התנגשות אינטרסים אשר תוביל לכך שה-OPEC+ לא יתפקד כראוי, במיוחד בתקופה בה חזרת הנפט האיראני לשוק מחייבת תיאום מירבי בין חברות הארגון. נכון לעכשיו, שווי חבית נפט עומד על 76 דולר לחבית, שצפוי לרדת על פי התחזית הנוכחית ל-60 דולר בלבד עד אמצע 2022. מנגד, הזהב ממשיך ליהנות משיעורים ריאליים נמוכים וציפיות אינפלציה גבוהות. קשה לקבוע מתי בדיוק הזהב ימשיך בירידה, וככל שההתאוששות תתקדם, הריביות הריאליות יהפכו להיות הגורם המרכזי המשפיע על מחירי הזהב". 

10:20

בורסות אירופה פותחות את הרבעון השלישי במגמה חיובית ומדדי המניות מטפסים בשיעורים של עד 0.9%. 

בשוק הקריפטו נסחר הביטקוין בירידה של יותר מ-3% ל-33,500 דולר.

בזירת המסחר בסחורות, הנפט ממשיך להתחזק. נפט מסוג ברנט עולה קלות ומחיר החבית עומד על 75 דולר.

08:00

המסחר באסיה מתנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. זאת לאחר נעילה מעורבת בוול סטריט אתמול.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות עליות קלות.

בזירת המסחר בסחורות, הנפט ממשיך להתחזק. נפט מסוג ברנט עולה קלות ומחיר החבית עומד על 74.8 דולר. גם הזהב נסחר בעלייה קלה לרמה של 1,775 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נסחר הביטקוין בירידה קלה ל-34,200 דולר.

לקראת פרסום דוח התעסוקה החודשי בארה"ב מחר מציינים בדויטשה בנק כי חברי הפד הדגישו את המחויבות של הפד למנדט שלו בנוגע לשוק התעסוקה כסיבה אחת מדוע המדיניות המרחיבה תימשך. אך נשאלת השאלה באיזה מצב אמיתי נמצא שוק העבודה האמריקאי? "אנו יודעים לומר כי שוק העבודה האמריקאי עדיין נמצא במחסור של 7.6 מיליון משרות לעומת המצב לפני הקורונה. יחד עם זאת מספר אינדיקטורים (שיעור מתפטרים גבוה, 9.3 מיליון משרות פתוחות) מצביעות על תמונה ששוק העבודה מהודק הרבה יותר ממה שעולה מהמחסור במשרות, במיוחד בסקטורים שהתאוששות בהם לאחר הסרת הסגר היא מהירה (אירוח ותיירות)".

"הפרטים של הנתונים השונים לגבי דוח שוק העבודה האמריקאי יהיו חשובים אפילו אם תשומת הלב המיידית היא על הכותרת".