לידיעת גוגל: תאגידים בינלאומיים יצטרכו לציית לדיני התאגידים בישראל

עו"ד מיכל הלפרין, ראש רשות התחרות היוצאת, אמרה כי "פלטפורמות דיגיטליות כמו פייסבוק או גוגל נתונות לסמכויות הרשות" • וגם: כרטיסיות הצבירה מגיעות לסופר-פארם, ופורום חדש לחוקרות בתחום המשפט המסחרי-עסקי הוקם • אירועים ומינויים

עו"ד מיכל הלפרין ועו"ד מתן מרידור בפאנל משותף / צילום: שלומי יוסף
עו"ד מיכל הלפרין ועו"ד מתן מרידור בפאנל משותף / צילום: שלומי יוסף

"רשות התחרות הציבה גדר לתאגידים בינלאומיים: אם הם רוצים להיות פעילים בשוק הישראלי, הם חייבים לציית לדיני התאגידים הישראלים. כלומר, פלטפורמות דיגיטליות כמו פייסבוק או גוגל נתונות לסמכויות הרשות. אם הם רוצים להיות פעילים פה, הם צריכים לציית לחוק" - כך אמרה עו"ד מיכל הלפרין, ראש רשות התחרות היוצאת, בכנס השנתי של ACC, ארגון היועצים המשפטיים הפנימיים.

הלפרין סיפרה שהצוות-בין-משרדי שיזמה כולל את רשות התחרות, רשות הגנת הצרכן ורשות הפרטיות, "גיבש הצעת חוק שתעגן את זה שהצרכן יכול לדרוש מפלטפורמות דיגיטליות שמשתמשות במידע להעביר אותו מפלטפורמה לפלטפורמה, על פי רצונו. זו זכות שקיימת באירופה ובקליפורניה, ולא קיימת עדיין בארץ. זה קריטי לקידום התחרות".

לשאלתו של עו"ד מתן מרידור, שותף במשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות', "מי צריך להיות האדם שיחליף אותך?", ענתה הלפרין שנדרשים שלושה דברים לתפקיד: "צריך שיהיה אדם ישר, במובן העמוק של הדברים. מעבר לזה הוא צריך להיות ישר דרך וחסין להמון לחצים מהרבה מאוד כיוונים. הוא צריך להיות מסוגל לקבל את ההחלטות מתוך יושרה, זאת בעיניי התכונה החשובה ביותר. אחר כך שיהיה נבון ושקצת יכיר את התחום".

פורום ידידותי

נשים מהוות רק כרבע מחברי הסגל בפקולטות למשפטים בישראל, ומעטות מתוכן עוסקות במחקר בתחום המשפט המסחרי-עסקי. כדי לשנות את המצב, ד"ר מורן אופיר מהמרכז הבינתחומי וד"ר יפעת ארן מאוניברסיטת חיפה והטכניון יזמו את פורום "חֲבֵרוֹת" - שנועד לחבר בין חוקרות בתחום, ולהוות פלטפורמה לשיתוף פעולה בין חוקרות מכלל המוסדות בארץ.

"המנחים שלי בדוקטורט בסטנפורד היו גברים לבנים מבוגרים. הרגשתי שאני לא לגמרי שייכת", סיפרה ד"ר ארן. "שיתפתי את מורן בתחושות שלי, וגיליתי שזו לא רק אני: כולן חוות את תחושת הבדידות וחוסר השייכות". 

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, פרופ' רות פלאטו-שנער, פרופ' ענת אלון-בק, ד"ר יפעת ארן, ד"ר מורן אופיר, פרופ' ניצן גסלביץ-פקין / צילום: ישראל הדרי
 השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, פרופ' רות פלאטו-שנער, פרופ' ענת אלון-בק, ד"ר יפעת ארן, ד"ר מורן אופיר, פרופ' ניצן גסלביץ-פקין / צילום: ישראל הדרי

סופר כרטיסייה

ברשתות הקפה והמאפה זה מקובל כבר מזמן, ועכשיו מגיעות כרטיסיות הצבירה גם לסופר-פארם. ברשת החליטו לחזק את החיבור בין החנויות הפיזיות לאפליקציה שלהם, ולהציע ללקוחות פיצ’ר חדש שבאמצעותו יוכלו לקבל מוצר מתנה על רכישות חוזרות. כך, למשל, אחרי ארבע רכישות של חבילת מגבונים או חיתולים, הלקוח יקבל את המוצר החמישי במתנה. הפיצ'ר החדש יושק בימים הקרובים. 

חדשות טובות

עשרות אנשים עם צרכים מיוחדים מארגון אלאור הגיעו השבוע לעבוד בסינמה סיטי, על מנת להעלות את המודעות לשילובם בשוק העבודה. כחלק מההתנסות, הם הגישו פופקורן ושתייה ואף כירטסו את כרטיסי המבלים שהגיעו לסרט.

"זמן רב שחיכינו לפעילות כזו, וסוף-סוף אפשר להוציא אותה לפועל", אומרת חן שביט, מנהלת מעול"ה (מרכז עיסוקים ולמידה של ארגון אלאור). "אנחנו מתרגשים מאוד מהרצון הטוב לדרבן עבודה במקומות שעבור רבים מאיתנו נראים לגיטימיים לחלוטין, אך עבור אנשים עם צרכים מיוחדים זה לא מובן מאליו. אני מקווה שיום ההתנסות הזה עבור הבוגרים יוביל לפתיחת דלתות בהמשך".