את הרף הגבוה לפרסומת של בזק הציב עומר אדם בעצמו, והוא מתקשה לעמוד בו

ההצלחה המוגבלת של פרסומות בזק ופלאפון מעלה את התהייה אם טרנד הפרסומות המזמרות מיצה את עצמו, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של קראנץ' עם יהונתן מרגי זוכה לפרגון מאנשי הקריאייטיב, אך לא מצד הצופים

עומר אדם בפרסומת לבזק / צילום: ליאור נורדמן
עומר אדם בפרסומת לבזק / צילום: ליאור נורדמן

האם טרנד הפרסומות המזמרות של קבוצת בזק מתחיל למצות את עצמו? שתי פרסומות של הקבוצה, לפלאפון ולבזק עצמה, הפציעו השבוע בעוצמה בהפסקות הפרסומות, מצוידות בכוכבים נוצצים, בשירים ובפירוטכניקה. ובכל זאת, נראה כי הן מתקשות לשחזר את הפרסומות הקודמות להן בז'אנר.

 
  

ההצלחה המוגבלת של הפרסומת בכיכובם של יהודה לוי ונועה קירל הייתה יכולה להיתפס כחד פעמית - אחרי הכול, בסופו של דבר היא רשמה נתוני זכירות גבוהים ואהדה סבירה. אבל כשגם הנתונים של הפרסומת החדשה, בכיכובו של המגה סטאר עומר אדם, רושמת הצלחה מתונה - נראה שמסתמנת פה תחילת מגמה.

ההשקעה בפרסומת לאינטרנט של בזק גבוהה משמעותית גם מהרף של קבוצת בזק עצמה, שמשיקה קמפיינים בהשקעה כספית גדולה על בסיס קבוע. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, ההשקעה עמדה על 2.6 מיליון שקל רק השבוע.

נדגיש כי את הציפיות הגבוהות מהפרסומת בכיכובו יצר אדם עצמו - הפרסומת שעשה בעבר לבזק, "בוקר טוב", כיכבה לאורך שבועות ארוכים בראש דירוג האהובות. השבוע הפרסומת לבזק היא הזכורה ביותר, אך מבחינת אהדה הנתונים שלה דומים לפרסומת של תדיראן, עם הכוכב ההוליוודי מורגן פרימן, ונמוכים מהפרסומת של תפוזינה - שעדיין מתברגת בראש דירוג הפרסומות האהובות.

אל תוך טרנד הפרסומות המזמרות נכנסה השבוע פרסומת עם טוויסט - או יותר נכון עם קראנץ' - זו שיצר גליקמן-שמיר-סמסונוב לנסטלה קראנץ', "שומרים את הטוב לסוף". הפרסומת מתבססת על שיר של כוכב הנוער יהונתן מרגי, וכולה קריצה הומוריסטית לפוליטיקלי קורקט המקובל, לרבות על הז'אנר עצמו.

יהונתן מרגי בפרסומת לקראנץ' / צילום: צילום מסך
 יהונתן מרגי בפרסומת לקראנץ' / צילום: צילום מסך

הפרסומת, שזכתה לשבחים רבים מצד אנשי קריאייטיב, ואף נבחרה על ידי שופטי תחרות הקריאייטיב גרנות לעטר את שער קבוצת הפייסבוק creative first, רושמת נתונים בינונים יחסית של זכירות ואהדה. הסיבה לכך היא, כנראה, שקהל היעד שלה - הצעירים - לא נמצא הרבה בטלוויזיה.

גם השבוע מוכיח הדירוג שבתקופות שבהן הביקוש לפרסום גבוה והברייקים צפופים, כדאי לעלות רק אם יש הרבה מאוד כסף להשקיע - עיין ערך קבוצת בזק - או אם יש קו קונסיסטנטי קבוע, שממילא חרות בזיכרון. אחרת, הפרסומת לא צולחת את הרעש הרב.

דוגמה טובה לכך היא הפרסומת של מנצ' למדלן, שעושה שימוש בשיר המיתולוגי "הבית של פיסטוק". גם היא זכתה לביקורות חיוביות מצד אנשי הקריאייטיב, אך לא הצליחה להתברג בטבלה השבוע - בדיוק כמו הפרסומת לסופר קוויק של סיטימדיה, בכיכובו של ליאור אשכנזי, שאף היא נותרה בחוץ.

נותן שלשה
משרד הפרסום ראובני-פרידן מכניס השבוע שלוש פרסומות לדירוג: מזרחי טפחות, הוט ויד 2.

משקיעים פחות
השבוע נרשמת ירידה מתונה בהשקעה בפרסום: מ-45 מיליון שקל ל-43 מיליון שקל.

אוהבים יותר
שיעורי האהדה לפרסומות גבוה יחסית, ורובן קרובות ל-10% - מה שלא קורה לעיתים קרובות.