מדללת חשיפה לנדל"ן בחו"ל: דסק"ש מעמידה על המדף את מגדל HSBC במנהטן

החברה הבת נכסים ובניין דיווחה שדירקטוריון החברה הורה להתחיל בהליך של בחינת מימוש אחזקותיה במגדל שממוקם ברובע מנהטן בניו יורק • המגדל נרכש לפני 11 שנה תמורת 330 מיליון דולר, ורשום כיום בספרי נכסים ובניין לפי שווי של 855 מיליון דולר

בנק HSBC בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בנק HSBC בניו יורק / צילום: תמר מצפי

קבוצת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) והחברה הבת, נכסים ובניין, בוחנות את חיסול חשיפתן לנדל"ן בארה"ב. היום דיווחה נכסים ובניין כי דירקטוריון החברה הורה להנהלתה להתחיל בהליך של בחינת מימוש אחזקותיה של החברה במגדל HSBC, הממוקם ברובע מנהטן, שבעיר ניו-יורק.

"לשם כך, יכול שהחברה תתקשר עם מתווכים ו/או בנקאי השקעות, אשר ילוו את החברה בהליך הבחינה כאמור", נמסר בהודעת נכסים ובניין. מגדל HSBC, שנרכש לפני 11 שנים תמורת סכום של 330 מיליון דולר, רשום כיום בספרי נכסים ובניין לפי שווי של 855 מיליון דולר.

ההחלטה על בחינת מימוש הנכס בניו יורק, מגיעה לאחר שבנכסים ובניין כבר החלו בתהליך למכירת פרויקט המסחר והמשרדים טיבולי, שבעיר לאס וגאס. נכסים ובניין מחזיקה ב-74.2% ממניות חברת IDBG שמחזיקה בטיבולי, כאשר יתרת (25.8%) מניות IDBG מוחזקות בידי חברת אי.די.בי פתוח, שמנוהלת בידי נאמן מטעם ביהמ"ש.

את התהליך למכירת הנכס מנוהלת שתי החברות יחדיו, מתוך רצון למכור את ההחזקה בו במלואה. נכון לסוף מארס 2021 עמד שוויו של פרויקט טיבולי רשום על 222.5 מיליון דולר.

מוביל המהלכים: צחי נחמיאס

יו"ר הדירקטוריון בדסק"ש ובנכסים ובניין, איש העסקים צחי נחמיאס, הוא מי שמוביל את המהלכים. נחמיאס הוביל קבוצת משקיעים שהשלימה בחודשים האחרונים את רכישת מניות השליטה בדסק"ש מידי כונסי הנכסים.

חברת מגה אור, שבשליטת נחמיאס, רכשה במסגרת העסקה 29.9% ממניות דסק"ש, כאשר אליה הצטרפו בין השאר קבוצת אלקו ורמי לוי, שרכשו 29.8% ו-10.8% מדסק"ש, בהתאמה. בתוך כך הודיעו היום דסק"ש ונכסים ובניין כי הדירקטוריונים שלהן החליטו לפעול לאיחוד פונקציות בשתי החברות לצורך התייעלות.

מהלך זה יכלול מינוי נושאי משרה משותפים לכהונה בשתי החברות וחלוקת העלויות ביניהן (לפי שיעור שיוסכם בין הצדדים), וזאת בכפוף לאישורם של האורגנים המוסמכים בשתי החברות. כחלק מהמהלך, החליט דירקטוריון נכסים ובניין על מינויו של מר דורון כהן, מנכ"ל דסק"ש, כמנכ"ל החברה, וזאת במקביל להמשך כהונתו כמנכ"ל דסק"ש.

דורון כהן מכהן מזה כשנה וחצי כמנכל דסק"ש. כהן אמר היום כי "איחוד המטות יצמצם את הוצאות ההנהלה של הקבוצה. דסק"ש פועלת במרץ למיקוד עסקי ולהתייעלות להשאת ערך לבעלי המניות, תוך הורדת המינוף".