הממשלה אישרה את מינויו של אביעד פרידמן למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון

פרידמן מגיע מהעולם העסקי, וכיהן כמשנה למנכ"ל מעריב וכמנכ"ל ושותף בחברת ריתמיה - מהקמתה ועד למכירתה לחברת בוסטון סיינטיפיק • לדבריו, "אני משלם מחיר אישי ועושה זאת באהבה מתוך רצון לפתור בעיה קשה"

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: דן סבאח
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: דן סבאח

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של איש העסקים אביעד פרידמן לתפקיד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. בשיחה איתו אומר פרידמן כי "הסיבה שבגינה החלטתי להקפיא את עיסוקי בתחום העסקי ולהירתם ככל יכולתי לסייע לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין במאמציו לחולל שינוי משמעותי קשורה למשבר הדיור. יש לי ילדים, לילדים שלי יש חברים. אני מסתכל על הדור הצעיר ואני רוצה שהוא יגור פה בארץ".

פרידמן (49) הוא אב לחמישה המתגורר בת"א ובעל 19 שנות ניסיון בתפקידי ניהול במגזר העסקי. הוא כיהן כמשנה למנכ"ל מעריב; כמנכ"ל ושותף בחברת ריתמיה - מהקמתה ועד למכירתה לחברת בוסטון סיינטיפיק; והוביל את חברות אורמד ואירודרום משלב ההקמה עד להנפקה בניו יורק ובתל אביב. במשך 6 שנים, הוא שימש בהתנדבות בתפקיד יו"ר החברה למתנ"סים.

פרידמן זהיר ולא מוכן להצהיר מה הצעדים שבכוונתו לעשות כדי לממש את חזונו. לדבריו, "בכוונתי לעבוד בשיתוף פעולה עם שאר משרדי הממשלה. לא מדובר בפתרון חד ערכי: נרחיב את ההתחדשות העירונית, נעמיק את הנושא של דיור להשכרה, נקדם בנייה חדשה וגם עולמות של מחירים מופחתים".