שותפות רציו הבטיחה גיוס של 250 מיליון שקל בהנפקת סדרת אגרות חוב חדשה

השותפות, שמחזיקה ב-15% ממאגז הגז הטבעי לוויתן, זכתה לביקושים בגבוהים בהיקף כולל של 532 מיליון שקל • סדרת אג"ח ד' צמודה לדולר ובעלת משך חיים ממוצע של 4.8 שנים, ועל פי תוצאות המכרז המוסדי תשלם ריבית שנתית של 5.7%

מנכ"ל רציו, יגאל לנדאו / צילום: יהושע יוסף
מנכ"ל רציו, יגאל לנדאו / צילום: יהושע יוסף

שותפות רציו , המחזיקה ב-15% במאגר הגז הטבעי לוויתן, הבטיחה גיוס של 250 בהנפקת אגרות חוב מסדרה ד' החדשה. במסגרת המכרז המוסדי המקדים, שנערך ביום ה' האחרון, זכתה אג"ח ד' לביקושים גבוהים בהיקף כולל של 532 מיליון שקל.

סדרת אג"ח ד' צמודה לדולר ובעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.8 שנים. עפ"י תוצאות המכרז המוסדי תשלם אג"ח ד' ריבית שנתית של 5.7%, אולם שיעור זה עשוי להשתנות בהתאם להיקף הביקוש שיוזרם במכרז הציבורי, שצפוי להתקיים בתחילת השבוע הנוכחי.

את ההנפקה הובילו לידר הנפקות ודיסקונט קפיטל חיתום, כאשר את הליווי המשפטי להנפקה העניק עו"ד איתי ברפמן ממשרד ד"ר זאב הולנדר. לדברי יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו, "הגיוס המוצלח מהווה הבעת אמון נוספת של שוק ההון ברציו ובפרויקט לוויתן ומשלים מהלך כולל של מימון מחדש שהביא לאופטימיזציה של מבנה החוב לטווח ארוך ומאפשר גמישות פיננסית מרבית לשותפות".

לנדאו הוסיף, כי "הגיוס, ביחד עם תזרים המזומנים היציב והמשמעותי של רציו משלב 1א' של פרויקט לוויתן, יאפשר לנו לשרת את החוב בצורה מיטבית, תוך קידום תוכניות הפיתוח של המאגר וחלוקת רווחים. העדכון מעלה של תחזית המכירות לשנת 2021 בא בהמשך למכירות גבוהות מהצפוי בישראל ובמדינות הייצוא במהלך הרבעון הראשון ואנחנו מרוצים מהביקוש לגז טבעי בכלל השווקים של לוויתן גם ברבעון השני".

הכנסות של מאות מיליונים מלווייתן

במהלך שנת 2020 השלימה רציו מימון מחדש לחוב הבכיר עם קונסורציום של 8 בנקים בינלאומיים וישראלים מובילים באמצעות הלוואה ל-7 שנים, שמסגרתה הכוללת עומדת על 650 מיליון דולר ושמתוכה נוצלו כ-500 מיליון דולר. לאחרונה פרסמה רציו דו"ח משאבים מעודכן, במסגרתו הוגדלה תחזית המכירות ממאגר לוויתן כולו לשנת 2021 לרמה של 10.2-10.8 BCM.

מכירות גז אלו ממאגר לוויתן צפויות להניב לרציו הכנסות של 265-280 מיליון דולר ב-2021. עדכון התחזית נובע מהתאמה שבוצעה ביחס להיקף המכירות שנרשמו בפועל ברבעון הראשון של שנת 2021.

ברבעון הראשון של שנת 2021 רשמה רציו הכנסות של כ-72 מיליון דולר ורווח נקי של כ-25 מיליון דולר. במהלך העשור הקרוב תזרים המזומנים של רציו לשירות חוב צפוי להסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר, מה שיהווה חיזוק נוסף לאיתנות הפיננסית של השותפות, שסיימה את הרבעון הראשון של השנה עם יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים בהיקף של כ-171 מיליון דולר.