Cardiac Success של שמעון אקהויז גייסה 5.2 מיליון דולר בהובלת Capital 415

החברה מפתחת שתל לתפקוד חדר שמאל של הלב, אצל חולים הסובלים מאי-ספיקת לב • את הסכום תקצה החברה להשלמת ניסויים פרה-קליניים בבעלי חיים ולהשתלות ראשונות של המוצר בבני אדם

ד”ר שמעון אקהויז / צילום: איל יצהר
ד”ר שמעון אקהויז / צילום: איל יצהר

חברת Cardiac Success, שהוקמה בחממת אלון מדטק ונצ'רס בבעלות ד"ר שמעון אקהויז, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 5.2 מיליון דולר. את הסבב הובילה הקרן האירופית Capital 415, המתמחה בטכנולוגיות רפואיות, וכן משקיע אסטרטגי - חברה המתמחה במחלות לב, ששמה לא נמסר.

את הסכום תקצה החברה להשלמת ניסויים פרה-קליניים (בבעלי חיים) ולהשתלות ראשונות של המוצר בבני אדם. כמו כן השתתפה בגיוס קבוצת משקיעים ישראלים.

קרדיאק סאקסס מפתחת שתל לתפקוד חדר שמאל של הלב, אצל חולים הסובלים מאי-ספיקת לב. לרוב, בעיות מבניות של הלב מטופלות עדיין באמצעות ניתוח לב פתוח, אולם בשנים האחרונות ישנו מעבר הדרגתי לטיפול בהן בשיטות זעיר-פולשניות, שהן פחות מסוכנות וההחלמה מהן מהירה יותר. מערכת ה-V-Sling של החברה מוחדרת ללב דרך עורק המפשעה, וכך נכנס השתל ללב מבלי לפגוע בשריר הלב, אלא במסלול הפתוח של העורק. בתוך הלב, המכשיר נפתח ונראה כמעין סטנט אך תפוח באמצעו, והוא מקטין את הנפח של החדר השמאלי, וכל משפר את פעילות ותפוקת הלב.

יעילות הפתרון הודגמה בניסויים בבעלי חיים המדמים את ההשתלה בחולי אי-ספיקת לב אנושיים. בועז מנש, מנכ"ל החברה, מסר עם פרסום ההודעה כי "ישנם מיליוני חולים הממשיכים לסבול, ומצבם ממשיך להידרדר כתוצאה מאי-ספיקת לב ותפקוד לב סיסטולי ירוד (HFrEF), חרף הטיפול הקיים כיום. הגיוס ממשקיעים מנוסים ושותפים אסטרטגיים בתחום הלב, יאפשר לחברה להאיץ את הפיתוח ולספק פתרון בטוח ויעיל לחולים הסובלים מאי-ספיקת לב". 

אקהויז היה בעבר המשקיע הראשון והיו"ר הפעיל של חברת וונטור, שהייתה אחת החברות הישראליות הראשונות בישראל שעסקו בפיתוח של פתרונות זעיר-פולשניים לתיקון פגיעות מבניות בלב. וונטור פיתחה מסתם לב המוחדר דרך העורק, ונמכרה לחברת מדטירוניק במעל 300 מיליון דולר ב-2009.

היום (ב') אמר אקהויז כי "קרדיאק סאקסס החלה את דרכה בקבוצת אלון מדטק ונצ'רס לפני מספר שנים עם רעיון בסיכון גבוה הנשען על חשיבה מחוץ לקופסה מצד המייסדים שלה. השנים הראשונות של החברה הוקדשו למזעור סיכונים משמעותי והפיכת החלום של המייסדים שלה להליך צינתורי בעל פוטנציאל לעשות מהפכה בדרך שבה אנו מטפלים באי-ספיקת לב. אנחנו שמחים וגאים לצרף לחברה שלנו את קבוצת המשקיעים הנפלאה הזאת".

החברה הוקמה על-ידי ד"ר דוד נוישטטר, המשמש היום כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, כאשר אקהויז משמש כמשקיע מייסד, תפקיד שהוא לקח על עצמו גם בחברות נוספות בהן השקיע, באלון מדטק ונצ'רס וגם בהשקעותיו העצמאיות.

צוות ההנהלה כולל כאמור את בועז מנש, שהיה אחראי לפיתוח מסתמי לב בחברת אדווארדס לייפסיינסס; ואת ופרופ' רפאל ביאר, המשמש כסמנכ"ל הרפואי של החברה, אשר היה עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים רמב"ם.