עסקי הקריפטו של גבי רביד וצבי זיו: בינתיים הכנסות מינוריות והפסדים של מיליונים

בית ההשקעות סילבר קסטל של בכירי פסגות ובנק הפועלים לשעבר חתם על הסכם מיזוג לשלד הבורסאי איי.סי.בי • מציג יתרת ההפסדים של 6.8 מיליון שקל וגירעון בהון: "משקפים את ההשקעה בבניית תשתית"

השותפים בסילבר קסטל (מימין): מיזרוח, רביד וזיו / צילום: כדיה לוי
השותפים בסילבר קסטל (מימין): מיזרוח, רביד וזיו / צילום: כדיה לוי

נחתמה העסקה למיזוג בית ההשקעות סילבר קסטל לשלד הבורסאי איי.סי.בי. סילבר קסטל הוקם על ידי שלושה בכירים במשק לשעבר: צבי זיו ששימש כמנכ"ל בנק הפועלים, גבי רביד ששימשה כמנכ"לית בית ההשקעות פסגות ואלי מיזרוח, מנכ"ל גולף לשעבר.

בית ההשקעות עוסק באיתור הזדמנויות השקעה בעולמות הנכסים הדיגיטליים, ומציע ללקוחותיו "חשיפהנוחה, קלה ובטוחה לנכסים דיגיטליים", באמצעות קרנות גידור פעילות (עבור לקוחות מוסדיים וכשירים בלבד) המתמחות במטבעות דיגיטליים (ובעיקר ביטקוין - המטבע המוביל את התחום). 

עם זאת, תוצאותיו הכספיות של בית ההשקעות, שנחשפו בדיווח לבורסה, מגלות כי  בשנת 2020 עמדו הכנסותיו על פחות ממיליון שקל וההפסד הגיע ל-3.7 מיליון שקל, כשיתרת ההפסדים המצטברים שלו עומדת על 6.8 מיליון שקל. הגירעון בהון העצמי של בית ההשקעות עמד נכון לסוף 2020 על 94 אלף שקל, וטיוטת הדוחות כללה הפניית תשומת לב ל הפסדי החברה ותזרים המזומנים השלילי המתמשך שלה.

כל צד יביא לחברה הממוזגת 1.5 מיליון דולר 

אלי מיזרוח, מנכ"ל סילבר קסטל, אמר בשיחה עם גלובס כי ההפסדים משקפים את ההשקעה הכספית שביצעו המייסדים ואינם מעידים על הפוטנציאל של בית ההשקעות להרוויח בעתיד משוק המטבעות הווירטואליים. "השקענו הרבה מאוד כסף וזמן בבניית תשתית יוצאת דופן, וההשקעה הזו מתבטאת בנתונים", ציין מיזרוח.

בבית ההשקעות מוסיפים כי הכנסות של 885 אלף שקל שרשם ב-2020 הינן נתוני פתיחה אופטימיים לאור האתגר שטמון בהשקעה בתחום הנכסים הדיגיטליים, שהסדרתו בישראל נמצאת בחיתוליה.

בכוונת סילבר קסטל לפרסם בשבועות הקרובים פירוט נרחב יותר של פעילותו לקראת השלמת המיזוג. "אנו מאמינים שתחום הנכסים הדיגיטליים צריך להיות שקוף, ולכן בחרנו להיות בשוק ההון ולהפוך לחברה ציבורית, כדי שנהיה תחת הפיקוח והרגולציה של רשות ני"ע", הדגיש מיזרוח.

בינתיים, שינו הצדדים את מודל העסקה ביחס למזכר ההבנות שנחתם ביניהם בחודש מאי. אז השלמת ההסכם הייתה מותנית בגיוס של לפחות 6 מיליון שקל וכן במספר אבני דרך שעל מייסדי סילבר קסטל לעמוד בהן. כעת, על פי ההסכם הסופי, בית ההשקעות יתמזג באופן מלא לתוך השלד הבורסאי תמורת הקצאה של 75% מהמניות של איי.סי.בי. בנוסף, כל אחד מהצדדים יביא לחברה הממוזגת מיליון וחצי דולר, כאשר לפחות בזמן הקרוב אין כוונה לגייס סכומים נוספים.


"הירידות במטבעות הדיגיטליים הגבירו עניין אצל משקיעים"

איי.סי.בי השקיעה בעבר במספר מיזמים ביוטכנולוגיים ישראליים, ומתמחה ביצירת שיתופי פעולה עם חברות סיניות. היא החלה לפני מספר חודשים בחיפוש הזדמנויות השקעה ומיזוג לפעילויות אחרות בשוק הישראלי. מבחינת סילבר קסטל, "מצאנו כלי מעולה להגשים את הרצון שלנו להיות ציבוריים", סיפר מיזרוח בראיון משותף לגלובס לפני כחודשיים.

המיזוג צפוי להתבצע בקרוב, בתקופה לא קלה בשוק המטבעות הדיגיטליים, כאשר הביטקוין נסחר כיום סביב 33 אלף דולר - לאחר שאיבד כמעט מחצית ממחירו בשיא, אותו רשם לפני כשלושה חודשים.

"תחום הנכסים הדיגיטליים מאוד תנודתי, ואנו רגילים לכך", אומר מיזרוח. "צפינו שהירידות יגיעו ובחלק מהמוצרים אפילו נערכנו לקראתן, אך ראינו שבמובנים מסוימים הירידות האלה אפילו הגבירו עניין אצל חלק מהמשקיעים".

בראיון שהתקיים בחודש מאי, סיפרו מייסדי סילבר קסטל כי "הקרנות שלנו משקיעות בביטקוין, בפלטפורמה שהיא מאוד ממוסדת ובטוחה. כל הפעילות שלנו נעשית בתוך מסגרות רגולטוריות עם שחקנים בעלי רישיון".