הסכם החלפת החיסונים יוצא לדרך: 700 אלף מנות נשלחו לקוריאה הדרומית

מדובר במנות חיסון שתוקפן אמור לפוג עד סוף החודש, שיוחזרו לישראל בסתיו - מהמשלוח שצפוי להגיע לקוריאה הדרומית • ראש הממשלה נפתלי בנט: "רוצה להודות למנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, יהודי חם שאוהב את מדינת ישראל, על הסיוע"

משלוח חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר / צילום: אמיל סלמן-הארץ
משלוח חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר / צילום: אמיל סלמן-הארץ

בשעות אלה יוצא לקוריאה הדרומית מטוס מטען ועליו 700 אלף חיסונים במסגרת הסכם שנחתם הלילה בין ישראל לקוריאה. מדובר במנות חיסון שתוקפן אמור לפוג עד סוף החודש. הקוריאנים יחזירו לישראל את אותו מספר מנות חיסון בסתיו, כשיקבלו משלוח מחברת פייזר.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו להחלפת חיסוני קורונה שנחתם בין ישראל למדינה אחרת. יצוין, כי ההסכם ייכנס לתוקף לאחר השלמת כל התהליכים, לרבות בדיקת החיסונים לאחר הגעתם לדרום קוריאה.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, כדי לאפשר עסקה זו, וכן בנוגע לגיבוש מדיניות חיסונים המשכית.

בתגובה להסכם מסר בנט כי "אנחנו ממשיכים להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. החיסונים יעילים ומצילי חיים, זו עובדה. סיכמנו על עסקה שהיא Win-Win: דרום קוריאה תקבל ממלאי החיסונים הקיים שלנו, ואנחנו נקבל את מהמשלוח העתידי שלהם. כך נצמצם את החורים ונוודא שלמדינת ישראל יש מלאי חיסונים ראוי. אני רוצה להודות למנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, יהודי חם שאוהב את מדינת ישראל, על הסיוע הרב, וכן לשר הבריאות ולאנשי משרד הבריאות, משרד החוץ והמל"ל שעבדו מסביב לשעון. ביחד ננצח את הנגיף".