EDF תתקין את הרובוטים של איירטאצ' סולאר, והמניה זינקה

החברה הבת בישראל של ענקית האנרגיה הצרפתית EDF תטמיע את הרובוטים של איירטאצ' לניקוי פאנלים בשלושה שדות סולאריים • איירטאצ' תקבל 475 אלף דולר בגין אספקת הרובוטים, ותספק שירותי תחזוקה למשך 15 שנה • המניה מגיבה בזינוק של כ-18%

ניק לניר בראון, מנכ"ל איירטאצ' סולאר  / צילום: שי שחר, יח"צ
ניק לניר בראון, מנכ"ל איירטאצ' סולאר / צילום: שי שחר, יח"צ

חברת איירטאצ' סולאר דיווחה כי חתמה על הסכם עם Israel Renewables EDF, חברת בת של ענקית האנרגיה הצרפתית EDF, ולפיו היא תטמיע את הרובוטים של החברה לניקוי פאנלים פוטו-וולטאים בשלושה שדות סולאריים. המניה הגיבה בזינוק של כ-17%.

איירטאצ', שהונפקה בבורסה בתל אביב במרץ השנה, תהיה זכאית לתמורה בסך כ-475 אלף דולר בגין אספקת הרובוטים, וכן תספק שירותי תחזוקה למשך 15 שנה.

ההסכם מצטרף להסכמים עם ReNew Power ומשק אנרגיה ומביא את סך ההסכמים שעליהם חתמה החברה בששת החודשים האחרונים לכ-5.5 מיליון דולר (לא כולל תחזוקה) בהשוואה לכ-2 מיליון דולר הזמנות בשנת 2020 כולה.

ניק לניר בראון, מנכ"ל איירטאצ' סולאר מסר, כי "ההסכם נחתם לאחר תהליך ממושך של בחינת טכנולוגיות מתחרות על ידי EDF, ואנו רואים בו הבעת אמון חשובה מאוד באיירטאצ' מצד ענקית אנרגיה מתחדשת עולמית ואף אבן דרך בהמשך התפתחות החברה. EDF היא קבוצה גלובלית עם פעילות נרחבת בתחום האנרגיה המתחדשת, וחברת הבת של EDF בישראל היא לידיעת החברה היזם הסולארי הגדול ביותר בארץ. להערכתנו, להסכם זה עשויה להיות השפעה חיובית בכל הקשור להרחבת פעילותינו המקומית והבינלאומית ובכוונתנו לפעול למיצוי הפוטנציאל הרב בהקשר זה".

EDF Renewables פעילה ב-22 מדינות ומרכזת את פעילות האנרגיה המתחדשת של ענקית האנרגיה הצרפתית, קבוצת EDF, שנסחרת בבורסה בפריז בשווי של כ-37 מיליארד אירו.

איירטאצ' סולאר הוקמה על ידי יניר אלוש המכהן כיו"ר, והחלה את פעילותה ב-2017. החברה גייסה 61 מיליון שקל בהנפקה ראשונית לציבור בבורסה בתל אביב בחודש מרץ. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק, תפעול ותחזוקה של פתרונות רובוטיים לניקוי יבש (ללא מים) של פאנלים פוטו-וולטאים, המשמשים את שוק האנרגיה הסולארית. מטה הפעילות של החברה ומפעל הייצור ממוקמים באזור תעשייה הר טוב א' בבית שמש, והיא פעילה ומוכרת את מוצריה ושירותיה בישראל ובהודו.