לקראת ההנפקה: באופוסט משקיעה באאוטבריין 200 מיליון דולר

חברת המלצות התוכן הגישה לאחרונה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק, לפי שווי שמוערך בכ-1.8 מיליארד דולר • באופוסט, קרן ההשקעות המוערכת של סת' קלרמן, מנהלת נכסים בשווי של למעלה מ-30 מיליארד דולר

ירון גלאי ודיוויד קוסטממן/ צעלום: נועם גלאי
ירון גלאי ודיוויד קוסטממן/ צעלום: נועם גלאי

מעט לפני ההנפקה הצפויה בוול סטריט, חברת המלצות התוכן אאוטבריין מגייסת 200 מיליון דולר מקרן ההשקעות Baupost של סת' קלרמן. באופוסט שנוסדה ב-1982 מנהלת כיום נכסים בשווי של למעלה מ-30 מיליארד דולר, ונחשבת לגוף השקעות מוערך בוול סטריט. לפני הגיוס הנוכחי אאוטבריין גייסה מאז הקמתה סכום של 144 מיליון דולר.

אאוטבריין הגישה לאחרונה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק, לפי שווי שמוערך בכ-1.8 מיליארד דולר (החברה טרם דיווחה מהו השווי שהיא מבקשת להשיג). החברה ממליצה לגולשים באינטרנט על תוכן שעשוי לעניין אותם. כך, בסיום קריאת כתבה באתר מסוים, הגולש מקבל הצעות לתכנים אחרים שיכולים לעניין אותו, בעוד שהמפרסמים נהנים מכך שהחברות האלו מפנות אליהם גולשים.

את אאוטבריין מנהלים המייסד המשותף ירון גלאי, ודייויד קוסטמן. היא נוסדה ב-2006, וברבעון הראשון של 2021 הכנסותיב צמחו ל-228 מיליון דולר לעומת 177 מיליון דולר ברבעון המקביל, והיא עברה מהפסד נקי לרווח של 10.7 מיליון דולר.

"אנו נרגשים להודיע על ההשקעה מצד באופוסט, שחולקת את החזון והמחויבות שלנו לעסקינו, לצוות שלנו ולעתיד", מסר קוסטמן.

גלאי הוסיף כי "אנו גאים להוביל את שוק ההמלצות שאנחנו יצרנו. יש לנו תוכניות גדולות לעתיד, להמשיך לייצר חדשנות קריטית לשותפי המדיה שלנו ולהרחיב את הפלטפורמה".
ג'פריס וסיטיגרופ ליוו את אאוטבריין במהלך.

מלבד באופוסט שנכנס להשקעה כעת, בעלי המניות בחברה הם לייטספיד, ויולה, ג'מיני, אינדקס ונצ'רס ו-Gruner + Jahr. המייסד והמנכ"ל ירון גלאי מחזיק לפני ההנפקה 7.8% מהמניות.

לפני כחצי שנה פורסם מכתב ששלח קלרמן למשקיעים בקרן, ובו כתב כי המדיניות של ממשלות ובנקים מרכזיים גרמה למשקיעים להאמין שהסיכון נעלם, ולפיכך השוק אינו ממלא את תפקידו היטב. "עם כל כך הרבה תמריצים, הניסיון להבין האם הכלכלה במיתון הוא כמו ניסיון לגלות האם יש לך חום לאחר שלקחת כמות גדולה של אספירין", כתב קלרמן במכתב שפורסם בפייננשל טיימס. "אך כמו צפרדעים במים שמתחממים לאט עד הרתחה, המשקיעים לא מזהים את הסכנה".