כתב אישום נגד האימאם של המסגד הגדול בלוד בגין הסתה ואיומים

יוסף אלבאז מואשם בהסתה לאלימות בפייסבוק כלפי שוטרים וכן באיומים בפייסבוק כלפי סגן ראש העיר לוד, יוסי הרוש

השייח' יוסף אלבאז, האימאם של המסגד הגדול בלוד / צילום: פאנט
השייח' יוסף אלבאז, האימאם של המסגד הגדול בלוד / צילום: פאנט

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד האימאם של המסגד הגדול בלוד, יוסף אלבאז, בגין הסתה לאלימות ברשת החברתית פייסבוק כלפי שוטרים ובגין איומים בפייסבוק כלפי סגן ראש העיר לוד, יוסי הרוש. 

ההסתבכות של השייח' יוסף אלבאז מלוד התחילה הרבה לפני המהומות האחרונות

אלבאז מואשם כי בחודש שעבר פרסם בפייסבוק קטע מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, ואליו צירף טקסט הקורא לאלימות ומעודד מעשי אלימות כלפי שוטרים.

בסרטון מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים בידי אדם שהשוטרים הורו לו לעצור בגין ביצוע עבירת תנועה. לצד הסרטון כתב אלבאז בערבית: "מחילה מכם, הדרך הכי טובה להתמודד עם העוול".

בנוסף, אלבאז נאשם כי פרסם פוסט ובו איום כלפי סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש, וכן כלפי גורמים נוספים, על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר לוד. בפוסט כתב אלבאז בין היתר: "מכתב פתוח לראש העיר... מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה (כוונתו למהומות בזמן מבצע "שומר החומות", א"ג), ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלה. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו, יוסי הרוש... מבטיחים לך, אנחנו נהיה מספיק אחראיים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסקת בריונותך".

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לקביעת תנאים לשחרורו של אלבאז בתנאים מגבילים עד תום ההליכים. בין היתר מתבקש בית המשפט להורות על איסור גישה של הנאשם לאינטרנט, לאסור על יציאתו מן הארץ ולקבוע לו ערבויות כספיות.