עכשיו זה רשמי: רן עוז התפטר ממגדל - וימונה למנכ"ל ישראכרט

מנכ"ל מגדל רן עוז הודיע לדירקטוריון על התפטרותו ועל כך שבכוונתו לקבל את ההצעה להתמנות למנכ"ל ישראכרט • בדירקטוריון ישראלכרט התגלעו מחלוקות בנוגע למינוי, אך בסופו של דבר הוא אושר פה אחד

רן עוז, מנכ"ל מגדל / צילום: רמי זרנגר
רן עוז, מנכ"ל מגדל / צילום: רמי זרנגר

רן עוז מנכ"ל מגדל הודיע לדירקטוריון על התפטרותו ועל כך שבכוונתו להתמנות לתפקיד מנכ"ל ישראכרט. ועדת האיתור לחיפוש אחר מנכ"ל חדש לחברת כרטיסי האשראי פנתה בימים האחרונים לעוז. 

לגלובס נודע כי גם מועמדותו אורי אלון, המשנה למנכ"ל ישראכרט והמועמד הפנימי מתוך חברת כרטיסי האשראי עלתה לדיון בוועדת האיתור ובדירקטוריון, אך זו של מנכ"לית פפר לשעבר, מיכל קיסוס-הרצוג, אשר שמועות על מועמדתה לתפקיד מנכ"לית ישראכרט הובילו לפיטוריה מקבוצת לאומי, לא.

דירקטוריון ישראכרט דן היום במינוי המנכ"ל כאשר שני המועמדים הסופיים היו עוז ואורי אלון. הנטייה הייתה לבחור בעוז, אך לא כל חברי הדירקטוריון היו שלמים עם ההחלטה והתנהל דיון ארוך שבסופו אושר מינויו של עוז.

אם יושלם התהליך, המנכ"ל החדש יחליף בתפקיד את רון וקסלר, שהודיע לפני כחודש לדירקטוריון החברה על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף 2021. וקסלר הסביר בשיחתו עם הדירקטוריון כי לדעתו בשלה העת לסיים את תפקידו, לאחר השלמת כהונה של כשש שנים כמנכ"ל ולקראת עדכון התוכנית האסטרטגית של החברה.

עבור עוז מדובר בחזרה לעולם כרטיסי האשראי אחרי שנתיים סוערות במגדל. במהלך השנתיים האלה נוצרו סכסוכים בין בעל השליטה בחברת הביטוח, שלמה אליהו, לבין יו"ר החברה ניר גלעד, בסיומם מצא עצמו גלעד מחוץ למגדל. אליהו מינה במקומו את מוטי רוזן, אך בין רוזן לבין עוז נוצר מאבק על הכיוון אליו צריכה מגדל לפנות, ובסופו של דבר בחר דירקטוריון מגדל בדרכו של עוז, וגם רוזן מצא עצמו בחוץ. בימים אלו צפוי להתמנות ליו"ר מגדל מנכ"ל חברת החשמל עד לאחרונה, האלוף (במיל) יפתח רון-טל, ובהחלט יתכן כי מינוי זה הוא שיגרום בסופו של דבר לעוז לקבל את ההחלטה לעזוב את חברת הביטוח.

לפני מינויו ליו"ר כאל כיהן עוז כחבר ההנהלה בשלוש השנים האחרונות. בתפקידיו הקודמים כיהן עוז כשותף בקרן ויולה קרדיט מקבוצת ויולה, כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים; כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל חברת בזק, סמנכ"ל כספים ראשי בנייס מערכות, וכן סמנכ"ל כספים בחברות הייטק מובילות, ובהן: סרגון וג'קדה.

אורי אלון, המשנה למנכ"ל ישראכרט והאחראי על האסטרטגיה, השיווק והביטוח בחברת כרטיסי האשראי, כיהן לפני הגעתו לישראכרט בשנת 2019 בתפקיד מנכ"ל קבוצת התיירות גוליבר. לפני כן הוא שימש כסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת HOT, כסמנכ"ל חטיבת הלקוחות בביטוח ישיר.