רן עוז לדירקטוריון מגדל: "תמיכתכם בי אינה מובנית מאליה, הופתעתי מפניית ישראכרט"

מנכ"ל חברת הביטוח הפורש התייחס במכתב ששלח לחברי הדירקטוריון, עוד לפני ההתפטרות, לתמיכה לה זכה מהם אל מול בעל השליטה בחברה שלמה אליהו והיו"ר שמינה מטעמו מוטי רוזן • אליהו עצמו לא הוזכר מפורשות במכתב • "המהלכים אותם ביקשנו להוביל לא הושלמו במלואם", כתב עוז

רן עוז / צילום: איל יצהר
רן עוז / צילום: איל יצהר

מנכ"ל חברת הביטוח מגדל, רן עוז, הודיע היום (א') על התפטרותו מהחברה, כאשר במקביל אישר דירקטוריון חברת כרטיסי האשראי ישראכרט את מינויו של עוז לתפקיד המנכ"ל החדש.

עוד קודם להתפטרותו שלח עוז מכתב לחברי הדירקטוריון, בעקבות הפנייה שקיבל מישראכרט. "בימים האחרונים קיבלתי פניה מוועדת האיתור של ישראכרט לחזור לחברה ולשמש בה כמנכ"ל. מהרגע שהגיעה אליי ההצעה, הדברים התגלגלו במהירות שיא. ההחלטה לחזור לישראכרט באה מרצון אישי לסגור מעגל בארגון שאני מעריך ואוהב, שמשלב מיקוד בפיננסים וטכנולוגיה, ושימשתי בו שנים כדירקטור וכיושב ראש הדירקטוריון. אני מניח שזה תופס אתכם בהפתעה, האמת גם אותי", כתב עוז.

הוא התייחס במכתב לתמיכה לה זכה מחברי הדירקטוריון, שתמכו בו במאבק מול יו"ר הדירקטוריון, מוטי רוזן, האיש אותו מינה בעל השליטה החברה שלמה אליהו, ונאלץ לעזוב בעקבות המאבק עם עוז. "אני מבקש לנצל את הבמה הזו ובראש ובראשונה להודות לכם על האמון והתמיכה להם זכיתי במהלך השנתיים האחרונות, זה בכלל לא מובן מאליו. בשנתיים האחרונות במגדל הובלנו מהלכים שהביאו את החברה לרווחיות, צמיחה ומובילות. בדיוק כפי שהצבנו בפנינו בתוכניות העבודה", ציין עוז, במכתב בו השמיט אזכור לבעל השליטה אליהו.

"המהלכים אותם ביקשנו להוביל לא הושלמו במלואם, אך החברה עשתה בתקופה זו כברת דרך משמעותית, ואני מותיר חברה עם שדרה ניהולית חזקה, יעילה, הנמצאת בתנופה של צמיחה ורווחיות. מגדל נמצאת כיום בחוד החנית של עולם ההשקעות, ליבת הפעילות שלנו.

לאחר שנים בהן דשדשה החברה במקומות האחרונים בטבלת התשואות עברנו לשליש העליון שלה. היינו הראשונים בישראל להוביל מדיניות השקעות ESG, ובעקבותינו הצטרפו גופים מוסדיים וחברות ציבוריות לשיח", הסביר המנכ"ל הפורש לחברי הדירקטוריון, כאמור לפני שהודיע רשמית על פרישה.

"כל זאת לא היה מתאפשר ללא עבודת צוות ושיתוף פעולה. הנהלה מחויבת ועובדים רתומים הם סוד ההצלחה של כל חברה, ואני גאה להגיד שהיום, יש למגדל שדרה ניהולית מקצועית וממוקדת שמובילה את החברה, ורותמת את העובדים ליישום התכנית הרב שנתית. אך חשובה לא פחות היא התמיכה, ההכוונה והאמון שזכיתי להם מצידכם. על כך אני מודה לכל אחד ואחת מכם מעומק ליבי", כתב עוז.

הוא התייחס גם למינוי הקרב של יו"ר מגדל החדש, יפתח רון-טל, שלא מן הנמנע שהוא אחת הסיבות להחלטתו לעזוב. "בהזדמנות זו אני רוצה לברך על בחירתו של יפתח רן-טל, מהמנהלים המוכשרים במשק, ולאחל לו בהצלחה לקראת כניסתו לתפקיד. לצערי לא הספקנו להכיר ולעבוד יחד, אך אני בטוח שבהובלתו, תשכילו להתוות את האסטרטגיה שתביא למגדל הישגים נפלאים נוספים", חתם עוז את מכתבו לדירקטוריון.