דיווח: נסטלה לוטשת עיניים לשוק תחליפי הבשר ומשתפת פעולה עם פיוצ'ר מיט הישראלית

נסטלה מפתחת ביחד עם הסטארט-אפ הישראלי פיוצ'ר מיט מוצרים המשלבים בין בשר מתורבת ובין מרכיבים מן הצומח • החיבור יאפשר לפיוצ'ר מיט לייצר ולשווק במהירות רבה יותר מוצרים המיועדים לקהל הרחב

מתקן הייצור של פיוצ'ר מיט / צילום: פיוצ'ר מיט
מתקן הייצור של פיוצ'ר מיט / צילום: פיוצ'ר מיט

נסטלה מתכננת להיכנס לשוק הבשר המתורבת, והמהלך שלה עשוי להאיץ את הייצור ההמוני של חלבון אלטרנטיבי ברחבי העולם. בבלומברג מדווחים כי הענקית השוויצרית החלה לפתח מוצרים המשלבים בין בשר מתורבת ובין מרכיבים מן הצומח. נסטלה פועלת בשיתוף עם הסטארט-אפ הישראלי פיוצ'ר מיט, כך לדברי גורמים הבקיאים בדיונים בין החברות.

יותר ויותר צרכנים נוטים לקנות פחות מוצרים מן החי בגלל שיקולים סביבתיים ובריאותיים, ולכן מנכ"ל נסטלה, מארק שניידר, מקדם בחברה אסטרטגיה לייצור חלבון חלופי. הכניסה המוקדמת יחסית של נסטלה לשוק המזון המתורבת תסייע לה להשיג דריסת רגל בענף, והיא עשויה לכבוש 35% מהתעשייה, שצפויה לגלגל 1.8 טריליון דולר עד 2040, כך לפי אנליסטים בחברת הייעוץ Kearney.

פיוצ'ר מיט היא אחת החברות המתקדמות בעולם בזירת הבשר המתורבת. לאחר שהשלימה השנה סבב גיוס של כ-27 מיליון דולר, הקימה החברה פס ייצור ראשון מסוגו בעולם ברחובות, שמדגים את יכולות הייצור המתקדמות שלה. זו התשתית הראשונה אי-פעם לייצור מסחרי של בשר מעבדה בהיקפים של 500 ק"ג ביום - שווה-ערך ל-5,000 המבורגרים ממוצעים ביום בקו ייצור בודד.

החיבור עם נסטלה העולמית יאפשר לפיוצ'ר מיט לפתח במהירות רבה יותר מוצרים המיועדים לקהל הרחב ולהצליח לשווקם לציבור במדינות שונות. בשל היכרותה של נסטלה עם העבודה הרגולטורית במדינות השונות, היא תוכל לסייע לפיוצ'ר מיט בשלב הקריטי בי היא נמצאת, של אישורים רגולטוריים למוצריה. לפי התוכנית העסקית של החברה, אם ה-FDA יאשר את מוצרי הבשר המתורבת שלה בחודשים הקרובים, הצרכנים יוכלו ליהנות ממוצריה כבר בתחילת שנת 2022.

לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה: "לפני כשנה וחצי דיווחנו על הקמת זרוע החדשנות (Open Innovation) בישראל במטרה לייצר חיבורים בין האקוסיסטם הישראלי הייחודי בתחום ה-FoodTech ובתחומים נוספים לפעילות שלנו באסם-נסטלה ולפעילות נסטלה הגלובאלית. שיתוף הפעולה עם Technologies Future Meat הוא תולדה של פעילות זו".

בן אסאייג מוסיף כי "תחום הפודטק הישראלי צומח במהירות בשנים האחרונות. אנו משוכנעים כי נמשיך לייצר חיבורים מעניינים בין אסם-נסטלה וקבוצת נסטלה, לבין סטארט אפים ישראלים בעולמות תוכן אלה ובנושאים נוספים הרלוונטיים לתעשיית המזון הגלובלית כבר בעתיד הקרוב".

מפיוצ'ר מיט לא נמסרה תגובות.