פורטיסימו מתכננת לרכוש מחצית מרניום של דרור ישראלי במאות מיליוני שקלים

קרן פורטיסימו נמצאת במו"מ לרכישת חברת הציוד הרפואי רניום, המתמחה בתחום בדיקות המעבדה • ישראלי כבר מכר חלק ממניותיו בחברה בעבר לקרן שמרוק, זרוע ההשקעות של משפחת דיסני, אך רכש אותן בחזרה אחרי כמה שנים

דרור ישראלי - מנכ"ל רניום / צילום: שלומי יוסף
דרור ישראלי - מנכ"ל רניום / צילום: שלומי יוסף

קרן ההשקעות פורטיסימו מנהלת מו"מ לרכישת מחצית ממניות חברת הציוד הרפואי רניום, המתמחה בתחום בדיקות המעבדה, לפי שווי חברה המוערך בכחצי מיליארד שקל. רניום נמצאת בבעלות דרור ישראלי, אשר צפוי ליהנות מרוב סכום הרכישה. ישראלי כבר מכר חלק ממניותיו בחברה בעבר לקרן שמרוק, זרוע ההשקעות של משפחת דיסני, אך רכש אותן בחזרה אחרי כמה שנים.

רניום, שהוקמה ב-1991, עוסקת בשיווק של ציוד וערכות לבדיקות מעבדה, למעבדות של חברות תרופות, בתי חולים וקופות חולים, מעבדות פרטיות, אוניברסיטאות, מעבדות מז"פ ועוד. היא מייצגת בישראל חברות בינלאומיות הפועלות בתחום.

בשנים האחרונות רניום מתפתחת בתחום הבדיקות היקרות של תחום הרפואה המותאמת אישית. ב-2019 היא רכשה מטבע את חברת אונקוטסט, שפועלת בישראל בתחום של שיווק בדיקות גנטיות להתאמה של טיפולים לסרטן. רניום שילמה עבור אונקוטסט כמה עשרות מיליוני שקלים. כמו כן הקימה עם טבע את חטיבת רניום מדיקל.

היום רניום, המעסיקה כ-150 עובדים, מחולקת לשלוש חטיבות: רניום, שמתמחה בבדיקות כמו ריצוף גנטי מתקדם, מיקרוסקופיה ומדידת תאים בזרימה. רניום מדיקל שהוקמה בשותפות עם טבע, ומתמחה בדיאגנוסטיקה בדם ושתן ובבדיקות כימיה, ואונקוטסט המתמחה ספציפית בבדיקות הגנטיות לסרטן. מטה החברה נמצא במודיעין.

מוצריה של רניום רלוונטיים לכל מעבדות הקורונה החדשות שהוקמו בישראל, והיא גם שותפתה של חברת נובולוג בביצוע בדיקות קורונה מהירות.

פורטסימו היא קרן השקעות בהובלת יובל כהן. הקרן הוקמה ב־2004 ומנהלת כיום חמש קרנות בהיקף של 1.6 מיליארד דולר. בין השאר רשמה הקרן אקזיטים מוצלחים מאוד בחברות סודהסטרים, נור מקרופרינטרס, קורנית דיגיטל, סטארהום, קדנט ודיפ-טק, שהניבו לה מאות מיליוני דולרים. 

בהשקעותיה של פורטיסימו בתחום הבריאות היא מתמחה בתת-סקטור ציוד המעבדה, ובחברות אחרות שהלקוח הסופי שלהם הוא המעבדה או חברת התרופות. בין השקעותיה הנוכחיות בתחום הבריאות נמצאות חברת סאנקויין פלזמה (Sanquin Plasma Services) המשווקת פלזמת דם מאירופה לרחבי העולם, וטוטנאואר, המשווקת ציוד סטריליזציה למעבדות.