עיריית ת"א ממשיכה להיאבק במוקשים: אושרה בדיקת DNA לכלבים בעיר

בממוצע, כחצי טון צואת כלבים לא נאספת על-ידי בעליהם כל חודש בתל אביב • בעירייה החליטו להחריף את המאבק בתופעה, ואתמול אושר תיקון לחוק עזר עירוני, הקובע כי בעלי כלבים יידרשו למסור דגימות DNA של כלבם • בהתאם להוראות הדין, התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים

היחס בין מספר הכלבים לבני האדם בתל אביב נחשב לאחד הגבוהים בעולם / צילום: Shutterstock, Saklakova
היחס בין מספר הכלבים לבני האדם בתל אביב נחשב לאחד הגבוהים בעולם / צילום: Shutterstock, Saklakova

מועצת עיריית תל אביב אישרה אמש (ב') תיקון לחוק העזר העירוני, הקובע כי בעלי כלבים יידרשו במעמד קבלת או חידוש רישיון הכלב למסור דגימת DNA של כלבם. באמצעות הדגימות, פקחי העירייה יוכלו לאכוף את איסוף צואת הכלבים בעיר באופן יעיל יותר.

התיקון לחוק העזר הוא שלב נוסף במאבק של העירייה בתופעת מפגעי הצואה ברחובות העיר. פקחי העירייה ידגמו את צואת הכלבים שלא נאספה, וישוו אותה לדגימות ה-DNA במאגר העירוני, ובעל הכלב שלא אסף את צואתו יקבל קנס באמצעות הדואר, ואף יחוייב בהוצאות הדיגום והבדיקה. בהתאם לחוק, התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים.

היחס בין מספר הכלבים לבני האדם בתל אביב נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ-40,000 משקי בית בעלי כלבים, כך שלמעשה 1 מכל 11 תושבים בעיר הוא בעלים של כלב. לפי העירייה, כחצי טון(!) צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על-ידי בעליהם.

בכתב ההסבר להצעת התיקון לחוק העזר נכתב כי "ניקיון המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מנראות העיר והעירייה מקווה כי הפעולות העירוניות לצמצום התופעה אכן יביאו לשינוי בקרב בעלי הכלבים שלא אוספים את צואת כלביהם בעיר".