מנסה לעקוף את שיכון ובינוי ולאומי פרטנרס: פרשמרקט הגישה הצעה למיזוג עם פז

רשת המרכולים פרשמרקט של האחים יוסי ושלומי אמיר מצטרפת למרוץ לרכישת פז • לפי הצעת המיזוג, מלוא המניות בפרשמרקט יועברו לפז ויימחקו ממסחר בבורסה, ובעלי המניות בפרשמרקט יקבלו מניות שמהוות 36% מהון המניות של פז

בעלי הרשת פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח"צ פרשמרקט
בעלי הרשת פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח"צ פרשמרקט

יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה ברשת השיווק פרשמרקט, מבקשים להשתלט באמצעותה על חברת הדלק והקמעונאות פז. היום הגישה פרשמרקט לדירקטוריון פז הצעה למיזוג בין החברות, שתהפוך את האחים אמיר לבעלי השליטה בפז.

פרשמרקט  נסחרה אתמול בבורסה לפי שווי של 1.92 מיליארד שקל, כאשר האחים אמיר מחזיקים ב-64.82% ממניותיה בשווי של 1.24 מיליארד שקל. עפ"י ההצעה, תמוזג פרשמרקט לפז, ובתמורה יקבלו בעלי מניותיה של פרשמרקט 36% מהון המניות של פז (בדילול מלא לאחר המיזוג).

בנוסף, תוענק לבעלי המניות בפרשמרקט הזכות לרכוש מניות המהווה 9% מהון המניות של פז (בדילול מלא לאחר המיזוג) במחיר שיזוכם בין הצדדים ואשר בכל מקרה לא יעלה על שווי עסקת המיזוג. את ההצעה הגישה פרשמרקט לאחר שאתמול דיווחה שיכון ובינוי כי העבירה הצעה למיזוג החברה הבת שלה, שיכון ובינוי אנרגיה, לפז בתמורה להקצאת 48% ממניות פז (לאחר המיזוג).

פז  נסחרה אתמול לפי שווי של 3.72 מיליארד שקל, והעסקה למיזוגה עם פרשמרקט תיצור חברה בשווי של 5.82 מיליארד שקל. עפ"י ההצעה, יוקצו לבעלי פרשמרקט כ-5.37 מיליון מניות של פז בשווי שוק של כ-2.1 מיליארד שקל.

מתוך מניות אלו, יקבלו האחים אמיר כ-23.33% ממניות פז בשווי של כ-1.35 מיליארד שקל. כמו-כן, תעמוד להם הזכות לרכוש עוד 5.83% ממניות פז במחיר שיסוכם כאמור במסגרת עסקת המיזוג.

נכון לסוף חודש מארס השנה, מפעילה רשת פרשמרקט 41 סניפים בפריסה ארצית, מהקריות שבצפון עד באר שבע שבדרום. מרבית סניפי החברה הם סניפים שכונתיים המוקמים עפ"י רוב במרכזי הערים ופועלים תחת המותגים פרשמרקט, מחסני להב, היפר דוד, טיפ טוב ומחסני מזון.

בחודש שעבר חתמה פרשמרקט על הסכם לרכישת סניף סופרמרקט בכרמיאל תמורת 14.2 מיליון שקל, ואף קיבלה לכך את אישור הממונה על התחרות. את הרבעון הראשון של 2021 סיימה הרשת עם הכנסות של 401 מיליון שקל ועם רווח נקי של 30 מיליון שקל.

מפרשמרקט נמסר: "אנו מאמינים כי רכישת השליטה בפז ע"י פרשמרקט באמצעות עסקת מיזוג תוביל לסינרגיה משמעותית עבור שתי החברות, באופן שישביח את פז ויביא לתשואה משמעותית לבעלי המניות הן של פז והן של פרשמרקט ."

אתמול הציעה שיכון ובינוי למזג את החברה הבת, שיכון ובינוי אנרגיה, אל תוך חברת פז בתמורה להקצאה של 48% ממניות פז לידיה של שיכון ובינוי. הצעה זו משקפת שווי של כ-7.27 מיליארד שקל לחברה הממוזגת או כ-3.55 מיליארד שקל לשיכון ובינוי אנרגיה עצמה.

פז מתנהלת בשנים האחרונות כחברה ללא גרעים שליטה, ובחודשים האחרונים החל מאבק על רכישת השליטה בה. באחרונה הודיעה פז כי תחל במגעים עם שניים מהמציעים.

מציע אחד הוא כאמור חברת שיכון ובינוי והמציע השני הוא קבוצת משקיעים אותה מובילה לאומי פרטנרס. כעת מצטרפת כאמור הצעה שלישית, שתעלה גם היא לדיון בדירקטוריון פז, אותו מוביל היו"ר הראל לוקר.