קבינט הקורונה: הבידוד יקוצר ל-7 ימים; לא הוטלו הגבלות על אירועים סגורים המוניים

הסיבה לקיצור: לתמרץ את מחויבי הבידוד שלא להפר את חובתם, מה שמהווה נקודת תורפה בסוגיית הבידוד • בנט: "אנחנו קובעים אמצעים שהציבור יכול לעמוד בהם. עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה"

נפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
נפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בהודעה שנמסרה הערב, קבינט הקורונה אישר את קיצור הבידוד ל-7 ימים. בהודעה נכתב כי "בהיוועצות עם גורמי המקצוע, ועדת השרים לענייני מאבק בנגיף הקורונה (קבינט הקורונה) אישרה כעת את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות לקיצור משך ימי הבידוד ל-7 ימים, יש לשים לב שקיצור הבידוד מותנה בהמתנה לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. הנוחתים מחו"ל מחויבים לבצע בדיקת קורונה לפני ההמראה לישראל בטווח של 72 לפני הטיסה ובדיקה נוספת לאחר הנחיתה שמבוצעת במעבר הגבול. כל הנוסעים מחויבים לבידוד של 24 שעות עד לקבלת תוצאה מבדיקה זו, כולל מחלימים ומחוסנים. כעת הבידוד יקוצר מ-10 ימים ל-7 בכפוף לביצוע של בדיקה נוספת".

מפרי הבידוד חשופים לקנס של 5,000 שקל, לרבות הורים לילדים שיפרו את חובת הבידוד שלהם. כניסת ההחלטה לתוקף היא מיידית, בצו שייחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר כי "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר.

"עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה - הקנס יעמוד על 5,000 שקל. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו קובעים אמצעים שהציבור יכול לעמוד בהם. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות. ביחד, ננצח את המגיפה הזו".

קבינט הקורונה לא קיבל את המלצות אנשי משרד הבריאות להטיל הגבלות תו ירוק על אירועים סגורים המוניים. השרים התנגדו להחזרת הגבלה זו, הקובעת כי רק מחוסנים ומחלימים או מי שנמצא שלילי בבדיקה סמוך לאירוע יוכל להשתתף בו. 

במקום זאת, נקבע כי תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים (מעל 100 איש) בחללים סגורים בהמשך. השרים שהתנגדו אמרו כי במצב הנוכחי של מיעוט יחסי של חולים קשים בזכות החיסונים אין הצדקה להחזרת מגבלות שיהיה קשה לאוכפן והציבור יתקשה לקבלן.

החלטות נוספות שהתקבלו: הגברת מאמצי ההסברה באופן רחב - בדגש על עטיית מסכות, קבלת חיסונים והישמרות באירועים המוניים; משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות שיהיו זמינות לציבור הרחב; והגברת דרמטית של האכיפה בגין אי עטיית מסכות. האחריות הכוללת על נושא האכיפה הוטלה על המשרד לביטחון הפנים, תוך הסתייעות בפקחי הרשויות המקומיות לאכיפה במרחב הציבורי.