עיריית תל אביב-יפו תשקיע בעשור הקרוב 100 מיליון שקל כדי לשפץ 1,000 בתים משותפים בשנה

התוכנית העירונית שמה ליעד לעבור מגישה של שיפוצים ספורדיים ונקודתיים לתחזוקה מקיימת • במסגרת סקר שנערך ביוזמת "עזרה ובצרון" עולה כי ערך הדירות בבתים משופצים עלה בממוצע ב-3.4%

הדמיה ברחוב בוגרשוב
הדמיה ברחוב בוגרשוב

עיריית תל אביב-יפו הודיעה הבוקר שתקצה סכום של 100 מיליון שקלים לעשר השנים הקרובות, כדי לעמוד ביעד של שיפוץ 1,000 מבנים בשנה. התמריצים כוללים מענק של עד 5,000 שקלים לכל דירה וכן מענק של 10,000 שקל במסגרת פרויקטים קהילתיים בבתים משותפים. על ביצוע התוכנית אמונה חברת הבת של העירייה "עזרה ובצרון".

ע"פ הודעת דוברות העירייה: "התמריצים המוגדלים הם רק צעד אחד בתוכנית העירונית, אשר שמה לה ליעד לעבור מגישה של שנים שיפוצים ספורדיים ונקודתיים - לגישה של תחזוקה מקיימת. במרכז המדיניות העירונית יוצב ההיבט הקהילתי, הכולל את חיזוק תחושת השיתופיות בבית המשותף. על פי מחקרים שניתחה העירייה, תחושת השייכות והרצון להשקיע בסביבת המגורים עולה ככל שהתושבים חשים כי קשריהם הקהילתיים חזקים וחיוביים. לצד התמריצים, העירייה תאשר בחודשים הקרובים סל כלים נוסף הכולל גם הגברת אכיפה, יצירת סטנדרט שיפוץ אחיד ועוד".

עוד מוסיפה הדוברות כי במסגרת סקר שנערך ביוזמת "עזרה ובצרון" עולה כי ערך הדירות בבתים משופצים עלה בממוצע ב-3.4%.

במסגרת חבילת התמריצים החדשה נקבע ש- 50 הבניינים הראשונים בכל שנה שיפנו לקבלת מענק, ייהנו מהטבה מיוחדת בדמות מימון פרויקט קהילתי בשווי של עד 10,000 שקל ברכוש המשותף. פרויקט זה יכול לכלול הקמת גינה, אבזור מחסן משותף, אבזור חדר אופניים ועוד. כמו כן, מבנים אשר יקבלו דרישה לשיפוץ לפי חוק העזר העירוני, יקבלו מענק כספי בגובה 20,000 שקל לבניין, בכפוף לתחילת ביצוע תוך שישה חודשים.

עוד הוחלט, כי העירייה תסייע לוועדי בתים להתמודד עם סרבני שיפוץ, ובכל בניין שבו קיימת הסכמה של 70% מבעלי הנכסים לביצוע השיפוץ - העירייה תממן באופן זמני את חלקם של הסרבנים, כך שהשיפוץ לא יתעכב.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "התוכנית החדשה משנה את כללי המשחק. אחרי שני עשורים בהם ביצענו שדרוג כולל בתשתיות הציבוריות - במדרכות ובכבישים, בשדרות ובפארקים, בהקפדה על ריהוט הרחוב ועל נראות המרחב הציבורי - נפעל נמרצות כדי שגם בעלי הבתים יתחזקו וישפצו כראוי את הבתים שברשותם. לא מדובר באסתטיקה בלבד - למרות שזו אינה מילה גסה; אלא בערך עירוני אמיתי: החזות הניבטת אל המרחב הציבורי מחזירה אזורים שלמים בעיר לתושביהם, תורמת לחיי קהילה תוססים, מעלה את אטרקטיביות הרחוב העירוני ובכך תורמת לעסקים ולמסחר, ומגבירה את תחושת הביטחון האישי והמשילות. וכן - היא גם אסתטית, ומייצרת ערך לדיירים ולבעלי הבתים."