הוועדה המקומית ירושלים אישרה הקמת 3 מגדלים בגובה 30 קומות בהר חוצבים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צריכה לאשר את התוכנית שהופקדה, במסגרתה יוקמו 3 מגדלים בני 30 קומות בהיקפי בניה מרביים של כ-150,000 מ"ר, באזור התעסוקה הר חוצבים •  לפי הצפי, עם השלמת בניית פארק התעסוקה יעבדו בו 15,000 איש

הדמיה לתוכנית הר החוצבים / צילום: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים
הדמיה לתוכנית הר החוצבים / צילום: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העיר ירושלים המליצה על הפקדת תוכנית להקמה של 3 מגדלים בני 30 קומות בהיקפי בניה מרביים של כ-150,000 מ"ר, באזור התעסוקה הר חוצבים. התוכנית צריכה לקבל את אישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

בנוסף ל-3 המגדלים, התוכנית מציעה כניסה נוספת להר חוצבים מציר גולדה באמצעות מנהרה תת-קרקעית והסדרה של המרחב הציבורי על ידי יצירת חיבורים בין הרחובות גולדה, הרטום והמרפא וכיכר עירונית אליה יופנה מסחר שצפוי לשמש את באי הר חוצבים ואת המשתמשים ברכבת הקלה.

מגיש התוכנית הינו משרד האוצר - החשב הכללי, באמצעות הרל"י. התוכנית נערכה ע"י קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

אזור התעסוקה הר החוצבים הוקם בשנות ה-70 של המאה שעברה, על שלוחה מערבית של הר הצופים. שטח פארק התעסוקה, עפ"י אתר מנהלת הפארק, הוא 500 דונם. גבולות הפארק הם שכונת רמת שלמה, מצפון, שכונות סנהדריה, ממזרח, שכונת קרית בעלז מדרום וכביש בגין במערב. בבניינים הקיימים, שבהם שטח בנוי של כ-330,000 מ"ר, יושבים, בין היתר, אינטל, טבע, מדינול, רפא מעבדות, ארנסט אנד יאנג, וגם, הקונסוליה הלטבית ומח"ש. לפי הצפי, עם השלמת בניית פארק התעסוקה יעבדו בו 15,000 איש.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על קידום התוכנית, אשר מגדילה את היצע מקומות התעסוקה בעיר בכלל ובהר חוצבים בפרט. בנוסף, התוכנית מסדירה כניסה נוספת להר חוצבים דרך גולדה במנהרה תת-קרקעית".